Typiskt!

Jag hade absolut för mig att sista anmälningsdag till utställningen My Dog i Göteborg gick ut idag. Men när jag skulle gå in och anmäla så ser jag att den har gått ut för typ en vecka sedan.
Varför jag fått för mig att den gick ut idag vet jag inte, men det var väldigt snopet och frustrationen bubblar upp.
Jag hade planerat att deltaga med Lucy där och hoppats på hennes sista CACIB så hon kunde få bli internationell champion, men så blir det då inte. Nästa utställning blir då inte förrän i mars och det är ju en evighet dit.
Och jag som hade sparat pälsen och allt.
Mmmm, lite sur är jag allt över min miss :(
 
Igår hälsade jag på Timja. Jag skulle hjälpa till med träningen av att hon vägrar komma in. Hon vill bara vara ute och leka i snön hela tiden och låter sig inte fångas eller luras. Men efter en timmes träning så var problemet löst. Klickerklok som hon är så lärde hon sig snabbt att kliva över tröskeln ledde till klick och belöning. Detta är den fantastiska skillnaden mellan muta och belöning. De har tidigare försökt locka in henne med godis, men det går hon inte på och det är däför det är så dumt med mutor. Belöningar däremot kommer efter att hunden har gjort rätt och hunden får då belöning för det beteende den gjorde. Den blir inte lurad, bara förstärkt på rätt beteende.
Klickern hjälper till att få hunden att förstå exakt vad det var den gjorde som ledde till belöning. Blnad annat därför går träningen fortare.
 
Jag passade på att klippa Timjas klor och sedan skulle hon mätas. Hon är ca 54 cm i mankhöjd och har därmed vuxit om sin mor :)
Hon är en supergo hund :)
 
(Selmas infektion börjar ge med sig. Det ser ut att gå åt rätt håll nu. Vilken lättnad!)
 
 
 
Trevlig helg på er!
 
Här kommer en bild på Kellox med sina vänner i Skellefteå. Den skulle också varit med bland valpbilderna häromdagen, men av någon anledning kom den inte med då..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jill

Det var ju synd. Vi hade kanske träffats då för jag ska ställa ut Asta (kromisen) och de går samma dagar.

Svar: Ja, det var väldigt synd. Hoppas det går bra för dig och Asta på utställningen :)
Maja

2012-12-08 @ 13:32:48
URL: http://abyfjorden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0