Vinter

Jag är redan väldigt trött på vintern. Den ställer till det väldigt mycket just nu. Igår var det en fruktansvärd snöstorm här och den fortsatte även idag.
Att ta sig någonstans med bil är nästan en omöjlighet.
 
Idag hade jag gett mig attan på att jag skulle åka iväg och träna. De första två kilometrarna körde jag i 20 km/h på motorvägen liksom alla andra innan det blev totalstopp för en olycka. Och under dessa två kilometerna så slirade bilen väldigt mycket. Extremt halt och snö som blåste igen vägen så man knappt såg något. Så jag fick faktiskt vända hemmåt igen. Väldigt tråkigt :(
 
Istället tog jag hundarna till parken och tränade intill en gatulyckta i djup snö. Det gick bra det med.
Mitt i träningen blåste någon av ett fyrverkeri. Det är det tredje denna veckan.
Lucy som tidigare hatat fyrverkerier har hittills varit totalt oberörd. Istället blir hon ännu mer taggad på träningen och lägger i en extra växel :) Träning har gett resultat :)
Dixie har aldrig brytt sig om smällare och sånt.
 
I helgen blev det lite bak och annat pyssel
 
Här bakas det inga lussekatter, bara lussehundar :)
 
Snart är det dags att sätta upp mina mål för nästa år! Det är alltid mycket spännande. Jag har redan mycket planer på hundfronten :)
Det känns redan nu att dygnet skulle behövt fler timmar, veckorna fler dagar och året fler veckor.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0