Bla bla

Ja, så var det måndag som det är varje vecka och då är det träning som det är varje vecka och så gick träningen bra som den för det mesta gör varje vecka och så.......... Ibland känns det ganska tjatigt med allt jag skriver. Känns lite som en papegoja som upprepar allt, men vad ska man skriva om när veckorna i stort ser likadana ut?
Det nya var att jag bara hade Dixie med och Lucy fick vara ensam hemma 20 minuter innan Daniel kom (och idag ahde jag kollat så han verkligen skulle komma) Lucy är väldigt sällan ensam utan Dixie, men hon hade varit helt lugn när Daniel kom hem.

Ett tag hade jag huvudet fullt med massa ämne jag skulle skriva om, lite mer personliga åsikter om laddade ämne inom hund, men det är säkert någon som känner sig träffad och kommer ta illa vid sig. Det är det alltid när man förespråkar något så tror folk att man automatiskt är emot dem som tycker eller gör på något annat sätt.
Jag är ingen människa som vill andra människor illa, jag gillar inte konflikter och vill verkligen aldrig få någon att känna sig dålig pga vad jag skriver här. Men då blir det också en ganska tam blogg.
Vi får se om jag lyckas få till något så bra där jag både får ut mina åsikter utan att trampa någon på tårna. Det är minsann inte lätt!

Jag skulle gärna blogga om ämne som varför många människor köper fel raser, om vikten att bevara arbetsegenskaper hos en ras och inte enbart förvandlar den till en sällskaps- och utställningshund eller varför jag tror att torrfoder är dålig mat till hundar.
Men ni hör ju själva... Det går inte att förespråka en sak utan att indirekt ge kritik till alal som gör något annat.
Så det får kanske fortsätta vara en tam blogg ett tag till, eller så får känsliga läsare söka sig någon annan stans?
Men rätt som det är så kommer det nog komma ett lite mer personligt inlägg, men jag lovar att varna känsliga läsare då :)

Lucy visar inga tecken på att gå ur sitt höglöp, hon ställer upp sig för alla hon ser. Detta gjorde att jag blev tvungen att ringa och prata med min veterinär och de tyckte vi skulle para en gång till om hon nu vill det.
Oftast är man ju lite för tidigt på det, men då brukar ju inte tiken släppa till. Men man vet aldrig med Lucy för hon tillåter ju alltid bestigning oavsett om hon är i löp eller inte, så då kanske hon tillåter parning hela löpet :)
Hur som helst så provar vi en gång till imorgon och sedan hoppas jag hon kommer ur höglöpet, för jag vill para så sent som möjligt i löpet. Så det blir kanske en glad alla hjärtans dag för Lucy imorgon igen.


Kommentarer
Postat av: Emma

Skriv vad du tycker! Tycker du verkar vara en skitbra hundtränare, men det är klart att alla inte kommer hålla med om allt. Men det är ju upp till personen som läser att sålla ut. Jag t.ex har en ganska problematisk hund och jag har varit hos 5 olika hundtränare och alla har ju lite av sin egen åsikt om hur det ska gå till. Hade jag lyssnat på alla hade jag blivit knäpp, viktigast är att lyssna på kunniga människor men ändå känna av sin egen hund. Så skriv vad du tycker, du som är aå kunnig borde dela med dig lite :) Hade jag bott i skåne hade jag definitivt velat träffa dig för att hör din åsikt om min galning!

2012-02-14 @ 19:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0