frusen

Usch vilka tider... Halva jobbet ligger hemma i vinterkräksjukan och jag försöker med alla krafter jobba mot det så jag inte smittas. Istället har jag huvudvärk och ont i halsen, men allt är bättre än kräksjukan så jag är "nöjd" med det lilla jag fått.

Jag är så trött på dessa minusgrader nu. Jag FRYSER! Jag vill så gärna gå ut och träna hund, men det blir inte bra när man fryser och det spelar ingen roll hur mycket man än tar på sig för den skånska kylan går genom märg och ben och kryper igenom allt.
Just nu känner jag lite stress inför det eftersom tävling med Dixie närmar sig och jag skulle verkligen behöva få till lite ordentlig träning fler gånger i veckan och utrymmet här inne är inte stort och utmanande nog att träna på.
Får lite panikkänsla när jag tänker på det. Tänk om jag inte hinner träna tillräckligt? då kommer vi skämma ut oss och så kommer vi aldrig mer att våga tävla igen. Jag vill ju att allt ska vara perfekt på tävling!!! Men just nu känns det som vi ligger i ofas med träningen.

Selma löper också nu. Hon var sen med sitt löp denna gången. Det brukar alltid vara hon som börjar och så hänger Lucy på.
Lucy är i dag 10 i sitt löp idag. Hon gnäller efter varje hund vi möter ute och kissar minst tre gånger på varje runda.

Kommentarer
Postat av: Greta & Sivert

Hej!

Här kommer lite tips på klädsel från en norrbottning (nyss -36 grader här)så du inte fryser (jo jag vet att det blåser & är fuktigt i Skåne, men testa ändå...): Ullstrumor närmast foten, gärna två lager, varm känga. Ullfrotteunderställ både på ben & överkropp & ovanpå det fleeceställ, sen vidtätt lager. Naturligtvis vintät mössa, gärna med fleecefoder plus varma tumvantar, vindtäta med fleece eller ullfoder. Lycka till!

2012-02-10 @ 08:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0