Det blev tävling

Då har jag äntligen lite glädjande nyheter att komma med. I sista stund idag så bestämde jag mig för att åka på tävlingen med Dixie. Jag tänkte att det kunde vara ett bra avbrott och att få mig att tänka på något annat och det visade sig att det kändes riktigt bra när jag väl kom iväg. Jag kunde fokusera på vår uppvärmning och på uppgiften, men för ovanlighetens skull så var jag inte så nervös för det kändes som om det inte spelade någon roll hur det skulle gå. Skulle vi misslyckas totalt så hade jag vetat vad det hade berott på. Så vi tog chansen och stack iväg.
Banan var inte alls vår typ av bana. Det var jätte många stationära skyltar med totalt 21 sitt vilket är väldigt mycket och den saknade flyt. Ganska tråkig, men ändå svår eftersom många skyltar är väldigt lika varandra och lätt för föraren att ta fel vilket många gjorde. Den ställde också stora krav på uthållighet hos hunden.

Så här såg det ut när vi gick:


Efteråt var jag så himla nöjd med Dixie. Vi fick ihop 98 p och missarna ser man ju på filmen, en gång tappar hon mig i 8:ans frestelse och en gång sätter hon ner nosen, men i övrigt är jag så himla nöjd och hon uppfyllde allt jag hade kunnat önska idag. Inga skall, inga överslag, utan bara självaste Dixie när hon är på topp och då syftar jag på attityden. Naturligtvis är mina ögon de hårdaste och jag ser ju ytterligare missar där Dixie kan bättre, men det är bara något som vi får träna mer på att slipa detaljer.

Poängen räckte också till en 1:a placering och Dixie tog alltså sitt 3:e guld av 4 möjliga rallytävlingar.
Detta var ju hennes första tävling i fortsättningsklass, så jag är otroligt nöjd med denna start och att vi lyckades trots vad som har hänt i veckan.


Vi fick ett jätte fint pris med ett ljusfat med ljus och ljusstakar och massa hundgodis

Hon är helt otroligt min hund och jag är så glad att hon är min!

Till sist måste jag bara tacka alla för ert stöd om vår olycka! Jag är så glad att det är så många som bryr sig och velat hjälpa oss och det betyder jätte mycket. Tack till er allihop! Jag lovar att höra av mig om jag behöver!
Idag känns det i alla fall bättre bara för vi åkte iväg.

Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Grattis,det var bra att du tog beslutet att åka och tävla.Hoppas att den hemska upplevelsen släpper snart.

Kram Marie

2012-02-25 @ 22:13:34
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Gunnel Svinhufvud

GRATTIS syrran!!! Du är bäst! Soya



GRATTIS Maja och Dixie!!! Vad duktiga ni är!!!



Kramar från oss alla

2012-02-26 @ 22:07:53
Postat av: Ewa Thurfjell

Grattis, va häftigt att få se det på film.

2012-02-27 @ 20:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0