Tungt

Det känns bättre och bättre i kroppen för varje dag. Skönt är väl det.
Men psykiskt känns det inte alls bra. Jag förstår inte varför jag inte är glad när vi alla klarat oss?
Jag borde vara jätte glad, men det är jag inte.
Starka minnen sitter i och jag sover dåligt och har ingen aptit.
De minnen som kommer upp mest är att jag inte kunde vara hos hundarna och skydda dem när de var rädda. Och att jag inte visste vem som tog dem eller var de skulle hamna och att jag inte fick se med egna ögon hur de mådde. Det var hemsk att inte ha kontroll på vad som hände runt om och att inte kunna röra sig en millimeter och att det var så många främmande personer runt om som gjorde sig besvär med allt fast jag inte ville det.
Jag hoppas jag snart har ältat detta klart så jag kan gå vidare.
Jag önskar det kunde gå över typ nu direkt.

Det är ju tävling imorgon och jag vet ännu inte om vi ska åka dit eller inte. Det kan vara bra att tänka på något annat, men mentalt känns inte jag alls förberedd.
Jag önskar jag hade varit hund, för de verkar minsann inte gå och tänka på detta, utan de är som vanligt. Lucy är konstant hungrig och Dixie vill leka och tycker att hennes matte ska skärpa sig och hitta på något kul istället.
Det känns bra att dem mår bra i alla fall.

Jag blev tipsad om artikeln om min olycka. Tänk om det kunde vara så lätt som det låter...

http://hd.se/landskrona/2012/02/21/lastbil-och-bil-i-krock-i/








Kommentarer
Postat av: Greta

Hej!

Jag följer din blogg med stort intresse & glädje, har haft en barbet som nu bor hos min fd man. Olyckan lät jätteotäck & jag förstår att den "sittet i". Jag är psykolog & psykoterapeut & mitt råd till dig är att fortsätta prata om olyckan, om de mest smärtsamma episoderna, om & om igen, för ngn annan eller för dig själv, tills det känns allt mindre smärtsamt. Hör gärna av dig på min mailadress. Känner stor beundran för hur du tar hand om dina hundar!

Varm häls

Greta

2012-02-25 @ 10:08:59
Postat av: LenaHerén

Hej!



Jag följer oxå din blogg. Jag väntar ju på en valp som förhoppningsvis Lucy kommer att föda. Stackars dej, jag blev så orolig för dej när jag nyss läste vad du och hundarna råkat ut för. Hoppas du återhämtar dej snart.Varm hälsning.



Lena

2012-02-25 @ 17:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0