Bruno-Nytt

Cirkusen har börjat och Dixie är helt galen här hemma om kvällarna och ska bara para sig med Lucy hela tiden. Hon uppvaktar för fullt, men Lucy är inte i höglöp riktigt ännu.

Jag valde i alla fall att ställa in min och Lucys agilityträning ikväll, dels för att hon droppar som mest nu och dels för att jag kände mig lite för krasslig för att springa.

Men jag och Dixie åkte på lydnaden i alla fall. Banan gick mycket bättre än förra gången om man räknar antal skall. Nu var det bara enstaka skall och då bröt jag direkt och det blev bättre. Dixie är så taggad på detta så jag kan knappt berömma henne för då blir hon för exalterad och slår lätt över i glädjeflipp :)
Men för tillfället klarar vi hålla nivån bra.
Hon är en riktigt rolig hund att jobba med, samtidigt som hon är en utmaning. Passar ju mig precis =)



Här kommer en dagsfärsk bild på "vår" lille Bruno. 1,5 år, 60 cm i mankhöjd och 27 kg tung.
Bruno håller på att komma i päls igen till mars då han ska in och springa i ringen på Malmöutställningen. Jag har visat Bruno en gång innan och då skötte han sig jätte bra så nu hoppas vi att han kan visa sig fån sin bästa sida en gång till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0