Mycket på gång

Ibland har man så mycket att göra. Just nu är det massa som ska vara färdigt på jobbet, massa deadlines som man kallar det. Jag gillar deadlines, men bara om man klarar dem. Men det gör jag nog.

Ikväll håller jag valpkurs för ett stort gäng jätte duktiga hundar och ägare och imorgon har jag två avslutningar på valpkurser. De ska få göra ett avslutningsprov, men det kommer de klara så bra :)

I helgen får vi besök av en familj som är intresserade av valp. Det är alltid roligt att visa och prata hund.
Och på söndag är det heldagskurs för mig och Dixie i rallylydnad. Tanken med det är väl att vi ska få träna lite i annan grupp och annan plats.

Som sagt fullt upp just nu.

Jag fick precis ett samtal från en kvinna i Örebro. Hon ringde för att hon hade fått en bekräftelse och CACIB-kort från Paris i mitt namn och på Dixie, men det var hennes adress och dit det hade kommit.
Hur kan det ha blivit så? Hon undrade om jag hade fått hennes CACIB-kort, men det har jag inte.
Men jag blir ändå inte direkt förvånad för inget var som det skulle på den världsutställningen.
Om jag ska välja ut vilken utställning jag har tyckt varit sämst arrangerad så är det utan tvekan världsutställningen i somras.
Katalogerna var "slut", det var hundskit överallt, och när man ändå betalt 700 kr per hund för att få deltaga och ens hund blir BIM på en v ä r l d s u t s t ä l l n i n g så är dem så snåla så man får absolut ingenting för det inget pris, ingen rosett absolut ingenting, det brukar man ju t o m få på de allra minsta utställningarna. ( inte för att jag bryr mig så mycket om det, för jag lägger ändå bara rosetterna i en låda, men konstigt tycker jag det är) Och nu kan dem inte ens skicka bekräftelsen till rätt person.


Och så till liten uppdaterig om det som skulle vara den nya utmaningen. Lucy knäckte den "utmaningen" direkt och igår kunde hon skilja ut sitt kort från Dixies och Selmas hur jag än ställde korten i oordning. Men hon har ett fantastiskt seende som jag aldrig sett hos någon annan hund. Inte nog med att hon är en extrem tv-tittare och kan ligga i timar och följa ett program. Hon tittar även på bilder, både små och stora och studerar motivet och speciellt om det föreställer ett djur elelr människa. Förra året när vi hade en väggalmanacka på Barbeter så studerade hon dem bilderna noga.
Nu tror jag egentligen inte att det är just bilden på henne själv som gör att hon tar rätt kort, utan själva ramen och lukten från den (även om alla ramar är likadana). Men det behöver man ju inte berätta =)
Totalt har vi tränat 2 gånger och totalt 6 minuter. Det ska bara befästas ytterligare lite till sen kommer det på film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0