Så var helgen över....igen

Helgerna går så fort. Man hinner knappt blinka förrän det är söndag kväll och en ny vecka ligger framför en.
Som tur är gillar jag veckorna också :)

Men så är det när det händer mycket. Igår var vi först och handlade lite på den slutrean. Affärerna nästan skänker bort grejerna så jag handlade lite ny heminredning bland annat.

Sedan hade vi besök av en mycket trevlig familj som vill ha valp av Lucy. Lucy sålde in sig till 100%. Familjen hade ju 2 barn på 6 och 10 år och Lucy älskar ju barn och hon satte sig mitt emellan dem så de kunde mysa med henne hela tiden och sedan la hon sig på rygg så de kunde klia hennes mage läääänge :) De hade nog gärna tagit med henne hem direkt =)

Sedan blev det middag hemma hos mina föräldrar där vi även tittade på DVD Solsidan. Den är så himla bra och fantastiskt kul så det blev en väldigt skrattfylld kväll fram till midnatt då det var dags att åka hem och lägga sig.

Idag var det nämligen ingen sovmorgon eftersom jag och Dixie skulle på heldagskurs tävlingsinriktad rallylydnad.
Det var kallt, men vi fick många bra tips med oss hem som vi ska träna flitigt. 
Det är väldigt bra att få höra hur en domare tänker och dessutom är en av Sveriges hårdaste i sin bedömning och dessutom igen kanske kommer att dömma på den kommande tävlingen. (Hjälp! =))
Då får man vara glad om man får över 70 poäng.
Men Dixie la även till sitt skall i banan denna gång. Jag förstår inte varför hon börjat med det. Får vi inte bort det kommer vi inte bli godkända oavsett om hon gör allt annat korrekt. 
Det lustiga är att hon bara gör det när det är en hel bana, för om vi bara tränar några skyltar så är hon tyst. 
Här krävs att jag tänker till ordentligt nu så vi kan få bort skallet. Men naturligtvis har jag ju en plan =)

Och när man kom hem idag så hade världens bästa sambo städat och handlat och lagat jätte fin middag och köpt blommor till mig. Ett mycket bra avslut på en mycket bra helg. 



Igår hann jag också klippa och klistra ihop ett litet minne av Dixies Paris succé. Den är nu inramad och hänger fint på väggen tillsammans med övriga championat. Det blev väldigt tjusigt!
Mer pysseltavlor är pågång på hundarna.


 


Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Vilken kille du har. Vad fint det det blev efter att du har haft en liten klipp och klistra stund.

Marie

2012-01-29 @ 19:44:49
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0