Helgen

Helgen har varit lugn. I fredags var det begravning för farmor. Mycket vackert alltihop, men sorgligt såklart.

Igår var det fullt bus på samtliga tre hundar, nästan lite löpbus, men det är väl Dixie som är i skendräktighet även om vi inte märker det så mycket. Det enda som märks är att de andra två nosar lite mer på henne där bak och så bäddar hon en gång om dagen. Annars är hon helt och hållet sig själv. Jätte skönt att slippa jobbig skendräktighet med henne.

Jag har klippt samtliga hundar också. Dixie och Lucy klippte jag för en månad sedan men det hade redan blivit långt igen. Men jag rakar ju inte ner pälsen med maskin utan klipper med sax och då kommer man inte lika långt ner. Nu har de ca 2-3 cm pälslängd och det är perfekt. Kortare har den aldrig varit.

Lucy har även fått tre strething-behandlingar av mig. Hon hade fått så korta och tjocka baklårsmuskler och hon tog inte ut steget riktigt. Hon var stram i stretchingen, men efter bara tre stretchingpass är det nu helt som vanligt igen. Fint vackert steg med bra steglängd precis som hon haft innan. Tänk vad lite stretching kan göra underverk. Men det är inget man ska prova själv om man inte vet exakt hur man ska göra, får då kan det göra mer skada än nytta.

Längtar till imorgon då det är träning igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0