Vilket ruskväder!

Regn och rusk har det varit idag och inte så lite heller.
Så det blev inget spår för vår del idag. Istället blev det en lång promenad i regnet som slutade med att hundarna eller rättare sagt, Lucy tog ett dopp i vallgraven och många dopp i havet.
Lucy är omöjlig att hålla från vatten. Har hon en chans att få bada så tar hon den direkt. För henne finns det inget som är bättre än att bada. Hon blir så lycklig när hon ser sin chans att få ta några simtag så hon gled ner i vassen vid vallgraven och efter en stund såg man henne komma simmandes. Jag gillar inte att hon badar där så därför fick hon skölja av sig några gånger i det betydligt friskare havsvattnet.

Vet inte om det bara är vi som har det så, men hon oss betyder blöta hundar totalt galna hundar. Och återigen syftar jag främst på en, även om Dixie också blir vild men hon lugnar sig snabbare. Lucy springer sitt fortaste genom alla rum och leker med alla leksaker hon kan hitta och torkar sig på alla mattor och biter i Dixie mellan varven. Men efter denna rush så blir hon helt utslagen och vill gärna ligga och värma sig hos oss.

Idag har jag plockat bort allt mitt julpynt, men när vi skulle hämta kartongerna på vinden så är det totalt kaos i vårt föråd. Det hade nämligen varit inbrott. Det måste varit besvikna tjuvar för vi hade inget av värde där. Men de hade rivit ut allt och vänt upp och ner på alla lådor och tömt dem på innehåll, så vi fck städa upp i röran.
Ett par högtalar till en CD-freestyle hade de tagit med sig, men det var ändå inget vi använde.
Jag funderar på att sätta upp en lapp på vindsdörren till vårt föråd typ med denna texten:
"Vi har inget av värde här inne, de flesta lådor är tomma och i de övriga finns bara massa fula prydnadssaker och gamla skolböcker. Om något av detta är för intresse så kan ni ringa mig (istället för att förstöra låset som är det mest värdefulla) så kan jag låsa upp så ni kan ta den skit ni vill ha."


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Oavsett värde eller inte så är det trist när dom stökar ner..

Här är en till som blir alldeles "galen" när han är blöt! Korgen, soffor, vi mm blir attackerade!

Kram på dig!

2012-01-07 @ 10:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0