Regnbågsväder

Det är ett riktigt regnbågsväder ute. Ena stunden så vräker regnet ner och andra stunder är himlen klarblå och solen skiner. Mycket växlande väder, vilket gör att man nästan hela tiden ser stora fina regnbågar :)
 
Kvällens start på nya agilitykursen var bra. Tränade kombinationer och det känns som att denna kursen är det JAG som går och ska lära mig, inte Lucy. Och det behövs, för jag tycker det är svårt med handling. I läxa ska jag och Lucy träna framförbyte med snäv sväng för att lära Lucy bromsa. Hon drar ju mest bara på i full fart. Men jätte glad och jätte snabb och jätte kul tycker hon att det är. Ska bli spännande att se hur långt vi kan komma i utvecklingen.
 
Lucy var duktig fram till sista kombinationen vi skulle göra. Då hade skymningen fallit och Lus-nosen kände vittring av kanin på fältet bredvid agilitybanan, så då blev hon lite okontaktbar och sprang fram och tillbaka för att föröka komma ut. Men fast hon blev så låst så kunde jag ändå få henne till att fullfölja det hon skulle göra, men när fri-kommandot gavs så såg man tydligt vad som var belöning för henne, hon sprang såklart raka vägen till staketet för att sniffa in lite färsk kanin doft.
Fan att Lucy också blivit sån jaktgalning. Hon har inte varit det innan, det är nytt för denna sommaren.
Antingen får jag antijaktträna ännu mer eller får jag börja med jaktträning så hon får utlopp för sina instinkter under kontrollerade former, men just nu är hundarnas träningslistor så fulla med saker som står på kö att bli tränade så jag är lite orolig att jag aldrig ska hinna bocka av alla saker. Prioritera är svårt, för allt är lika viktigt.
Eller så bara struntar jag i alltihop och gör det bästa av situationen när den uppstår. Det är ofta så man får lösa allt man inte har hunnit träna.
 
Vi åker redan imorgon till Köpenhamn för att invänta det mycket tidiga flyget på torsdagsmorgonen till Lyon. Så nu blir det några dagars paus i bloggen igen.
Jag ser fram emot Barbetmötet. Tyvärr kommer jag missa att titta på utställningen som är på söndagen. När jag bokade trodde jag att den skulle vara på fredagen, så det är lite synd. Men på fredagen är det istället TAN-prov och det ska bli jätte kul att se i verkligenheten.
 
Så jag säger trevlig helg redan nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0