Lite av varje

I helgen har vi haft besök från Norrköping, delar av Daniels familj har varit här. Det var lovat uselt väder, men faktiskt har vi haft sol varje dag. Dock väldigt blåsigt och kallt! Jag har haft vinterjackan på mig :/
Trevligt har vi haft det i alla fall :)



Igår var vi på stranden igen. Valparna älskar det och blir alldeles vilda i sanden :)


Det finns så mycket strandfynd för en valp att finna :)


Väl hemma har valparna lekt mycket med denna lilla trappa, Leo har tagit den som sin borg och där sover han och sedan skäller han på dem som försöker komma in under "hans" trappa, så söt! :)


Timja ligger och väntar på att nästa mål mat ska serveras..


Mys med mamma


Nu på kvällen har det varit fullt ös i trädgården. Dixie intog den lägre positionen och slängde sig på rygg med alla benen i vädret. Jätte kul tyckte de andra :)
Nu mår hon hur bra som helst, men så var det inte i morse..

Imorse var det nämligen en lång tidig morgon. Valparna vaknade kl. 04.10 och då var det bara att ta ut alla. När alla hade kissat och bajsat så somnade dem om igen. Men när jag skulle gå och lägga mig igen märkte jag att Dixie inte var som vanligt. Hon gick runt och var orolig och kutade med ryggen. Hon visste heller inte i vilken ställning hon skulle vara. Plötsligt kräks hon rakt ut på en madrass som låg på golvet.
Hon såg ut att ha rejält ont i magen. Jag tog ut henne och då gick hon bara och la sig på gräsmattan och flåsade och svansen var mellan benen och hon såg riktigt eländig ut. Hon hade även spytt i hallen och när vi gick in så spydde hon en gång till.
Jag kunde inte förstå vad det var som hon fått i sig.
Några timmar senare förstod vi när vi såg hennes bajs och det bara kom ut sand. Hon grävde en stor grop på stranden igår kväll och där satte hon i sig massa äckel som hon grävde upp. Rutten tång kanske?
Som sagt, nu är hon pigg igen och som vanligt.

Lucy har fått specialträning idag. Sedan hennes lilla hönsjakt så har hon blivit helt vild och galen när hon ser hönsen och så kan vi inte ha det. Så jag har tränat med henne utanför hönsgården, lite skvallerträning och kontakt. Mycket svårt tyckte Lucy, men det gick ändå ganska bra. Vi får ta några pass varje dag nu med hönsträning. Inkallning framför hönsen klarade hon i alla fall.
Oj, det känns som om vi får börja valpkurs igen både Dixie och Lucy när valparna har flyttat, men det hoppas jag vi inte ska behöva. När de får sin tid igen så kommer nog lydnaden tillbaka, för just nu lyssnar dem lite när de vill.

Igår var vi i Båstad på potatisens dag och där var massa folk och försäljning. Dixie var så glad och då var hon superduktig och lyhörd och jag passade på att köra lite fotgående och vändningar mitt i alla folkmassor och det klarar hon kanonbra, inte ett dugg störd av miljön. Så vi ska nog klara ta oss tillbaka trots det uppehåll vi tagit nu.

Denna veckan kommer det bli som mest jobb. Allt måste bli färdigt tills på lördag då de två första valparna flyttar.
Jag har så många tips att skriva ner så det räcker snart till en hel bok! Jag försöker bara få med det viktigaste, men ALLt är ju viktigt :)


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Nog verkar hon vara en super mamma Lucy . Men nog har hon fått super bra hjälp med alls sina småttingar av dig;-) tror att vi alla valp köpare håller med om det. Tack för ett super bra jobb Maja.

Kram från Gunilla , Gunnar och hundarna.

2012-06-04 @ 22:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0