Direktsändning i radio

Idag har jag och Dixie varit med på direktsänd radio och pratat och visat upp freestyle på Bialitt.
Det var väldigt roligt, men också väldigt svårt eftersom vi inte hunnit förbereda oss innan. Man visste ju inte vilka frågor som skulle komma och då blir det ganska spontana svar om sånt jag inte hade sagt om jag hade tänkt lite till, men det är väl det som är det roliga :)
När jag lyssnat själv på det i efterhand så märker jag att jag använder så konstiga ord som jag heller aldrig skulle använt, men det bara kom :)
Jaja, det blev som det blev.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3352&grupp=13551&artikel=4992641

Det ligger även en bild på mig och Dixie just nu på första sidan
http://sverigesradio.se/kristianstad/

Dixie var duktig och skötte sig och gjorde allt jag sa. Hon hälsade först på reportern, men när hon kom in med all sin utrustning och mirkofon så tyckte Dixie det var lite konstigt och då blev hon lite utskälld, men sen var allt lugnt igen :)

Det låter i inslaget som om vi inte gör annat än att dansar med hund till musik och det är ju egentligen det vi gör minst av allt i vår träning och musik tränar vi nästan aldrig till. Jag och Dixie hade inte något färdigt program till idag och inte någon musik heller eftersom vi inte visste om det så jag fick bara ta första bästa låt jag hörde och improvisera ihop ett litet miniprogram till det. Men det gick ju det också :)


En annan rolig grej är att jag har vunnit en foto-tävling med mitt bidrag som är en bild på mig och Lucy när vi tränar rallylydnad.
Så nu ska vår bild komma med i en bok som vi också har vunnit. Så roligt!
Jag jobbar med min rasreklam :)

Och något som är jobbigt är att jag fått en kraftig muskelinflammation i ryggen sedan i söndags och det är mycket besvärligt. Inget smärtstillande har hjälpt så igår var jag iväg och fick utskrivit något starkare, men jag har inte märkt av någon verkan ännu, så idag var det en vänlig själ som delade med sig av sin utländska värkmedicin som jag ska prova nu. Jag hoppas på detta för jag börjar bli lite desperat efter smärtlindring!
Aldrig hade jag kunnat föreställa mig att det kunde vara så här illa att ha ont i ryggen. Hoppas verkligen det går över snart så jag kan bli normal människa igen, för just nu tar det emot.

Lucy kräktes idag. Hon följer bokens alla regler på dräktighetstecken. Det är implantationen som sker (när äggen fäster vid livmodersväggen) och det är precis rätt i tid, det är tre veckor sedan imorgon som Lucys parades.
Hon har även haft flytning, extrem aptit och blivit lugnare.
Spenarna har även svullnat och blivit rosa.
Men som sagt, man kan ju aldrig veta om det är falska tecken eller inte.
Nästa fredag är det ultraljud och då får vi svaret.



Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Det bådar ju gott med kräkningar och rosa tuttar.

Marie

2012-03-01 @ 21:31:35
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0