fegis och lite bilder

Här rullar allt på som vanligt igen.

Måndag är träningsdag och tränat har vi gjort. Först höll jag en privatlektion för en tjej och hennes Vita herdehund som ska lära sig passivitet. Vi vill ju gärna ha hundar som lätt kan växla mellan on/off och då måste man även träna på att hunden ska kunna ta det lugnt när inget händer, så det har vi övat på idag.
Dixie fick även vara statist när vi tränade hundmöte då den vite killen lätt kommer upp i för högt varv, men det gick riktigt bra!

Dixie var på sitt allra bästa humör och försökte charma in sig hos alla idag. Goa hund!
Hennes träning gick bra. Jag försöker lära henne bakdelskontroll på höger sida och hon gör stora framsteg redan, men det är en lång bit kvar innan det sitter i en bana utan tillrättalägganden av miljön. (det är skyltar inför avancerad klass som vi börjat träna på)
Vår rallybana idag gick inget vidare, men jag hade dålig koll och var inte tydlig och det märker hon direkt och hon gillar inte när jag är otydlig, då kommer det lätt fram frustrationsskall. Fy på matte!

Allt annat gick bra! Men nu är jag inne i min fega period. Jag hamnar ofta i sådana och tror att vi kommer misslyckas på nästa tävling som jag inte har anmält till, men som jag tänkte anmäla till. Eftersom det gått så bra på alla våra tävlingar så borde det ju någon gång gå dåligt och det kanske blir nästa gång. Med Dixie är det ju så att antingen gör hon det riktigt bra, eller så får hon flipp och då blir det disk. Det finns liksom inget därimellan.
Så nu är jag rädd och velig om hur jag ska göra.

Här har jag lånat lite bilder från Titti från vår radioinspelning:


Jag och Dixie i radio


Dixie gör konster på stolen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0