Glädjande nyheter

Fick precis besked från mina valpköpare i Norge om Amies röntgenresultat.
Majtippans Jaspis of cheba (Amie) har HD A och ED 0.
Grattis till det! Och naturligtvis är jag väldigt glad för egen skull.

Då är hälften av Dixies och Baxters avkommor röntgade. Malou ch Bruno är också röntgade med A och B höfter så det är bara att hålla tummarna för resten också!

Lucy börjar ta ton mot Dixie nu. Dixie försöker göra allt för att bjuda upp till lite lek, men hon är ganska bordus i sitt sätt och Lucy har mindre tolerans mot det nu, vilket gör att Dixie blir sur för att Lucy säger till henne, för så brukar ju aldrig hon göra och så gnabbar dem en stund. Men i nästa stund så hittar man dem liggandes tätt ihop i samma korg och Dixie har full koll så att Lucy mår bra.
Vi får väl se hur det går när valparna kommer, jag tror Dixie kommer vilja ta över mamma-rollen, men det kommer hon inte få och jag tror hon kommer ha lite svårt för att kliva åt sidan i detta, men det får hon bara acceptera.

Lucy är så lugn och hon vilar mycket och är hungrig hela tiden. Hon får 4 biffar om dagen nu, men hon vill ha mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0