Grå lördag

Idag har vi varit och förberett i valprummet. När vi kom till stugan blev hundarna överlyckliga.
Men det var bara Dixie som sprang som en tok i trädgården, Luy tog ett lugnt varv och sedan stod hon och tittade på.
Valplådan är inburen och kommer ställas iordning helt nästa helg då vi flyttar dit på riktigt. Det ska bli så skönt. Jag längtar!

Sedan gick vi en promenad på stranden. Då kunde inte Lucy hålla sig från att springa :)

Igår så gick jag med dem var och en för sig och Lucy är så himla duktig när hon är med mig själv. Hon kan gå lös hela rundan och passerar andra hundar utan att gå fram, tränade inkallning framför kaniner och hon kommer.
Mycket lyhörd. När Dixie är med så följer hon hellre efter Dixie på hennes bus och BUS är bara förnamnet på Dixie. Hon är fantastisk, men när hon vill :) Hon går inte alltid att lita på ;)
Dixies valpar däremot får jag rapporter om att de är väldigt duktiga och lydiga och alla valpköpare är så nöjda med just sina hundar!
Jag hoppas att nästa gäng kommer bli lika nöjda med sina valpar.

Det har varit riktigt trist väder idag. 4 grader och mycket tät dimma som vägrar lätta. Daniel är i Norrköping och meddelade att de hade 19 grader och sol och hur underbart som helst! Det vill jag inte höra!




Kommentarer
Postat av: Lena Herén

Hej Maja!



Det är då förunderligt hur klokt Lucy hanterar sin dräktighet. Hoppas nu allt går väl med återstående tid.Roligt att höra att Du Maja mår bättre efter Din bilolycka.



Här på Öland har vi underbart vårväder med sol.Jag längtar såååå... efter att få komma och se Lucys valpar. MVH Lena

2012-03-25 @ 09:03:40
Postat av: Jill

Det var duktigt av Lucy att gå fot lös NU när hon är dräktig. Tova som alltid går lös, var så skällig på allt och alla som vi mötte när hon var på sluttampen med dräktigheten. Jag fick koppla henne när det kom folk. Men vi möter mycket sällan folk här hemmavid så det är väl därför också. Du har mycket bättre pli på dina hundar än jag har.

Kram Jill

2012-03-26 @ 14:20:39
URL: http://abyfjorden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0