Vår på riktigt

Idag kändes det verkligen som våren kommit på riktigt och det var t o m så att jag kände mig lite dum när jag gick i vinterjacka och mössa på stan när alla andra gick i T-shirt. Jag gillar inte att frysa, men det gjorde jag verkligen inte idag, så nu får jag också leta upp min vårjacka.
Det full fullsatt på alla uteserveringar och fullt med blommor i alla parker och ljummen vind.

Jag och hundarna har varit ute länge och lekt, tränat och så har de fått leta upp godis.

Dixie har även varit med Daniel på en lång springrunda så hon är trött och nöjd nu.

Det blir flera turer till Helsingborg nu när vi måste köpa mer hundmat. Idag skulle jag åka dit för att fylla på frysen, men maten var slut. I stället provar vi nu ett annat foder som vi har provat innan som skulle vara ännu bättre än Bravo. Nordic heter det. Något mer komplicerade förpackningar, men det får vi klara ut. Lucy kastade i sig maten på några sekunder och ville har MER!

Det kan bli så att jag väljer att behålla en tik ur Lucys kommande kull. Jag är så himla sugen! Eventuellt blir det en fodertik i så fall, men som jag kommer ha mycket nära kontakt med. Men vi får se, det beror lite på om jag hittar någon valp i kullen som uppfyller mina krav och hur många valpar det blir.

Grattis till Åbyfjordens kennel som fått 6 valpar igår!

Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Nordic är toppen! Mina hundar blev feta av det fodret:-)

2012-03-22 @ 18:20:36
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0