Mingel

Sommarvärme ute och vi njuter i fulla drag.
Valparna fortsätter utvecklas i en rasande fart. Nu är det mer lek på dem. Selma och Dixie får gå in i valplådan nu. Men de går helst in när valparna är trötta, för annars är dem överallt och försöker dia, men då morrar både Selma och Dixie och springer ut ur lådan. Lucy ligger utanför och tycker det är skönt med avlastning.

Valparna fick sin första dos avmaskningsmedel igår. Usch sa dem!

De är väldigt sociala och alla vill upp i knäet när man sitter i lådan. Men jag har inte tillräckligt stor plats för 10, så de får turas om.

Här kommer lite mingelbilder från valplådan


Det smakas frisk på varandra nu :)



Brun och gul hane


En sötnos


grön hane


Blå hane


brun tik


svart tik


Dixie är valpvakt


Efter maten blir lla trötta och somnar i en hög. Alla förrutom gul hane förståss som kryper upp och borrar in sig i mammas päls, det har blivit hans plats :)


Igår var jag på releaseparty för boksläpp. Det var en jätte trevlig fest med god mat, mingel och mycket hundfolk. Ida, en av författarna önskade att man skickade in lite bilder till boken så det hade jag gjort och bästa bild vann en bok och tänka sig att min bild vann. Så här är bilden på mig och Lucy när vi tränar rallylydnad i den nya boken :) Roligt!


Boken heter HUNDra % Rallylydnad och den började jag läsa igår. Ser fram emot mer trevlig läsning ute i solstolen idag :)


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men så söta småttingar, man blir helt begaistrad när man ser bilderna. Kul nu när du börjar se personligheter hos dem alla.

Kram Gunilla och hundarna

2012-05-02 @ 17:57:10
Postat av: Jill

Så söta de är. Bara 3 veckor yngre än våra men det ser ut att vara mer. Flera (alla?) verkar bli lockiga eller? Vi har två som blir vågiga Corina & Cornelia.// Kram Jill

2012-05-03 @ 18:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0