4 nya titlar i Herning!

Igår hade jag skrivit ett jätte långt inlägg om helgen och sen när jag skulle publicera det så försvann allt helt oförklarligt.
Jag orkar inte skriva om allt igen, så det blir en kortare version.
 
Det har varit en fantastisk helg för vår kennel!
 
I fredags debuterade Majtippans Spicy Chervil (José) i Växjö i valpklass och blev bästa hanvalp med HP och BIM-Valp! Grattis Christina och José!
 
I lördags ställde även Berith ut majtippans picy Cinnamon "Kellox" i Piteå och han blev BIR-valp med HP. Grattis till Kellox och Berith!
 
Samma dag var vi på utställning i Herning och där ställdes även ännu en valp från Lucys kull ut. Majtippans Spicy Chili "Helmuth" och Tanja gjorde en fantastisk uppvisning som jag är djupt imponerad av! Helmuth blev BIR-Valp med HP.
 
Helmuth skötte sig utmärkt på samtliga moment, fast han bara är 6 månader! Fantastiskt jobb Tanja!
 
7 Barbeter deltog i Herning under lördagens utställning. Förutom Helmuth var det de två välmeriterade championhanarna Ex och Clos, en juniortik (Cilla) från Gotland, Funka från Gotland och så mina två.
 
Lucy gick i öppenklass mot Funka på lördagen och där vann Lucy Certet och blev därmed Dansk Utställningschampion och även Nordisk utställningschampion. Hade utställningen varit 3 dagar senare så hade Lucy även blivit Internationell Champion, men det måste gå 1 år och 1 dag mellan första och sista Cacibet så vi får åka på en utställning till...
(Det var ju samma domare som dömde i Stockholm förra året och då tyckte han Luy var lite mullig, men i lördags tyckte han hon var en sund och mycket välbyggd tik, fast hon väger lika mycket som sist :))
 
De båda öppenklasstikarna fick sedan se sig besegrade av den svårslagna Dixie (som Daniel visade) som vann tikklassen och fick titeln "Dansk Vinnare -12" och slutade även som BIR, Ex blev BIM.
 
På söndagen var det dags igen. Samma hundar deltog (förutom Helmuth). Eftersom Lucy blev champion dagen innan så skulle nu både Dixie och Lucy in i championklass samtidigt. Jag har aldrig ställt dem i samma klass tidigare, eftersom jag inte har kontroll då, men nu fick jag lita på att Daniel och Dixie klarade sig. Och det gjorde dem verkligen! De vann championklassen över mig och Lucy som idag igen fick stå som andra bästa tik med R-CACIB, (fast det kommer bli ett riktigt CACIB sen eftersom Dixie inte kan ta fler, så övergår det till Lucy samma sak gällde på lördagen)
Dixie tog alltså titeln "Nordisk Vinnare -12" på söndagen och slutade som BIM. Fina Ex vann BIR!
(Dixie har nu vunit Nordisk vinnar-titeln 3 år i rad)
 
Vi är jätte nöjda med helgen och våra 4 nya titlar som mina fina tjejer plockade hem. Jag är också väldigt stolt över Daniel som har hjälpt mig med allt, kört hela vägen, burit burar och stolar och även vunnit med Dixie. Han var så nervös så han skakade innan de skulle in i ringen, men han erkände faktiskt att han tyckte det var kul. Och jag måste jobbigt nog erkänna att det såg väldigt bra ut när Daniel visade henne. Hon hade full fokus på honom och visade sig lika bra som när jag visar henne. Eller kanske bättre? Hon sprang inte alls bra med mig på lördagen, hon var för het och sprang alldeles för fort då.
 
Jaja, idag ska Dixie klippas ner, för nu har hon lekt färdigt på utställningar för i år.
 
Tyvärr tappade jag min systemkamera i golvet dagen innan vi skulle åka till Danmark, så den slutade fungera! ÅH!!! Därför fick jag bara ha den lilla dåliga digitalkameran med och den tar hemska bilder. Men här kommer några som är minst suddiga.
 
Mina två älsklingar som skötte sig så fint!
 
Jag och mina fina tjejer som jag är så stolt över!
 
Min nyblivna champion som skötte sig jätte bra hela helgen!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel Svinhufvud

Jättegrattis till framgångarna och alla titlarna i helgen!!!! Kramar från oss i Lerberget

2012-11-05 @ 14:02:36
Postat av: Marie Lidblad

Heja Daniel! Du var suverän på att visa hund!Jag ställer mig på kö för att du ska visa mina hundar i fortsättningen.
Kram till dej och Maja

Svar: Han blev väldigt glad av förfrågningen i alla fall :) Bra att du peppar! :) /Maja
Maja

2012-11-09 @ 19:13:57
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0