Hektisk helg

Jag är helt slut efter helgen som har varit super, men väldigt intensiv.
Jag har inte haft en sekund över till att sitta vid datorn.
 
I fredags var det min födelsedag igen. Den började jag med att fira med lite hundträning. Dixie gav sin matte en fin present genom att vara jätte duktig. Lucy däremot var inte alls duktig. Hon var på väg in i höglöp och ville bara nosa, kissa och pipa.
På kvällen blev jag firad av min familj som hade bokat bord på restaurang. Mycket fin uppvaktning!
 
På lördagen kom det släkt och vänner för att fira och på kvällen hade mina vänner ordnat en fin överraskningsmiddag för mig. Så jag har verkligen blivit ordentligt firad.
På lördagskvällen så mådde Lucy jätte dåligt. Hon hade så ont i magen stackaren så hon fick ingen ro. Hela natten vankade hon av och an och pep och krålade på golvet. Mycket synd om henne och mycket synd om oss andra som inte fick sova en blund.
 
Tidigt på söndagsmorgonen skulle jag gå upp och bege mig till Bjuv för att titta på BPH som Barbetklubben ordnade. Mina hundar fick stanna hemma för det hade inte varit så roligt för dem att sitta i bilen och vi deltog inte eftersom de redan har genomfört MH, så de har redan dokumenterad känd mental status.
 
Det var mycket spännande och intressant och jätte kul att se dessa 8 barbeter som deltog. Jag tycker den mentala biten är extremt viktig och därför är det så roligt att få vara med och titta på hur andra barbeter beter sig.
 
Grattis säger vi till Cilla, Funka, Trix, Dollie, Skrållan, Chip, Malou och Bruno som nu har genomfört BPH.
 
Jag tog hur många bilder som helst. Tyvärr är ju fortfarande min systemkamera sönder, så bilderna blev inte jätte bra. Dessutom regnade det halva dagen. trots att jag hade två små kameror med mig så tog ändå batterierna slut i båda.
 
Dixies valpar Chip, Malou och Bruno var alla med igår och det var jätte roligt att se! Här kommer lite bilder på dem.
Vill man se fler bilder från dagen så finns det på Svenska Barbetklubbens facebook-sida!
 
Här är Chip med sin husse. Reda för att testas.
 
 
Chip gör tandvisning
 
Chip tyckte det var väldigt roligt att leka, både med husse och testledaren
 
Här är det moment: Närmande person. Det komer en utklädd person som sakta närmar sig. Chip brydde sig inte om den.
Chip fick strålande omdöme från domaren, med kommentar att det var en av de bästa hundarna han beskrivit och att han gärna tog över honom. Grattis Urban och Chip till de fina lovorden! Chip var verkligen störtcool genom alla moment. Han blev inte rädd/arg för/på något och tog allt med ro.
 
Här är Malou och sin matte :)
 
 
Malou gjorde också bra ifrån sig, även om hon inte gillade testledaren, så henne ville hon inte hälsa på :) Här är hon på moment: Visuell överraskning. Hon blev inte så rädd först, men när hon såg att det var en stirrande figur så skällde hon ut den :) Det var det många som gjorde :)
 
Malou var hur cool som helst på moment: Närmande person. Hon stod och tittade och sen satte hon sig ner och var lugn.
Malou hade inga problem med att hälsa på den utklädde, det var lite roligt med tanke på att hon inte ville hälsa på testledaren som inte var utklädd :)
 
 
Här går Malou på konstigt underlag.
 
 
 
 
Fick bara två bilder på Bruno tyvärr. Han var sist ut och batteriet i kameran höll inte hela vägen :(
 
Men Bruno gjorde också bra ifrån sig. Han var lite splittrad i början och sprang fram till mig några gånger. Han kände väl doften av löpande Lucy :) Men sen startade han bra. Han tyckte också det var väldigt roligt att leka med testledaren. Han fick kommentar av domaren att han har stor potential inom flera områden och att husse har mycket att jobba med om han vill.
 
Jag försökte gå in på avelsdata för att titta på spindeldiagrammet idag för alla barbeter som deltog, men jag hittade inte det. Är det någon som har varit inne och hittat det?
 
Jag är i alla fall mycket nöjd med gårdagen och stolt över alla som kom och deltog. Vissa hade åkt jätte långt bara för att vara med och det är imponerande! Tack för den goda maten och fikat och tack till domaren Ken och funktionärerna. Domaren var mycket nöjd med kvalitén på hundarna och de var väldigt jämna överlag.
 
Efter denna intensiva helg så var jag väldigt trött när jag imorse väcktes av en ylande Lucy. Hon är desperat! Tur hon bara löper två gånger om året, för det är en liten pers ibland med hennes löp. Idag har hon i alla fall varit pigg och glad.
Men vi hoppade över kvällens träning. Lucy + höglöp + träning = dåligt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karolin

Roligt att det gick så bra för dem allihopa! :) Det brukar ta någon/några dagar innan resultaten kommer in på avelsdata. :) Ska bli spännande att se när dem kommer in där.

/Karolin

2012-11-19 @ 19:45:03
URL: http://www.rambomicatyra.hundpoolen.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0