Helg! :)

Underbart skönt med helg!
Och det bästa av allt är att det bara är jag som är vaken :)
 
Igår var vi och tränade vår fredagsträning med Emelie + hundar.
 
Lucy började löpa i förrgår och drar då ner en växel på träning, hon blir slöare. Trots det tyckte jag ändå att vår träning igår lyfte sig ännu ett steg. Mycket av fokuset igår låg nämligen på störningsträning i olika former och jag tror att det kan ha ett mycket gott resultat om ytterligare några träningspass när poletten har trillat ner på riktigt och hon förstår att all form av störning är bara ett sätt att försöka lura henne ifrån sin belöning (omvänt lockande)
Omvänt lockande är en planerad störningsträning och en av de bästa övningar som finns och man kan använda den till allt och utveckla den i oändlighet.
 
Det blev även mycket detaljträning och platsliggning. Hon nosar ibland på platsliggningen, men jag tror även att omvänt-lockande-övningen kan få bort det :)
 
Dixie fick köra kortare kombinationer i rallylydnad med fokus på högerhandlingen och hon blir bättre och bättre på det. Men hon måste ha mycket mer säkerhet innan vi ens börjar tänka på tävling. Det får bli till våren.
 
Igår kväll var vi hembjudna till min bror på middag vilket inte händer så ofta. Tyvärr har faktiskt hundarna satt käppar i hjulet för att vi ska kunna umgås. Han är nämligen väldigt allergisk mot hundarna :(
Men det var trevligt ändå :)  
 
Ikväll ska hundarna vara hos mina föräldrar då vi ska iväg på en födelsedagsfest. Det är bra med fester som lyser upp i höstmörkret!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0