Full vecka igen

Aldrig tidigare har jag haft en sådan fullspäckad höst som detta år. Denna vecka komer det inte bli många minuter över. Och naturligtvis handlar det mesta om hund :)
 
Helgen var ganska lugn. Var iväg och tränade med Timja igår. Denna underbara hund som har alla egenskaper jag drömmer om! Hon är fantastisk!
 
Sen körde jag hem till mina föräldrar för mamma skulle hjälpa mig att sy. Jag hade nämligen en hemsk tant som såklart hette Kerstin till syslöjdsfröken i skolan så jag lärde mig aldrig det där med att sy.
Jag är inte det minsta intresserad av att sy egentligen om det inte vore för att jag nu köpt in material så jag kan göra mina egna hundleksaker! Jag är mycket nöjd med resultatet och hundarna gillade mina verk :)
(Eller ska jag vara helt ärlig så var det min mamma som sydde det mesta eftersom jag blev ovän med symaskinen)
 
Idag har det blivit träning med mina egna stjärnor och ikväll blev det ett kanonbra pass med båda. Framsteg, framsteg i allt vi tränade.
Det är så underbart när det känns så! På platsliggningen såg jag att Lucy fick en vittring av kanin. Hon fick lång hals och sniffade intensivt i luften, men hon låg kvar.
Allt annat gick också riktigt bra, idag fanns det inget att klaga på :)
 
Dixie fick bara köra HH-träning (Högerhandling och Honnörsruta) Jag är nöjd med henne, hon jobbar alltid med 100% fokus och sakta med säkert blir hon bättre och bättre på högersidan. men jag gissar att det kommer ta hela vintern att få henne riktigt fin och säker på högersidan i alla skyltar, men det gör ju inget. Då har vi något att jobba med :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Tänk vad gamla fröknar/magistrar kan förstöra för ens framtid. Jag sjunger inte eftersom min musiklärare sa att jag bara skulle röra på munnen och inte låta så förfärligt. Usch jag som egentligen älskar musik vågar inte låta min stämma bli hörd i musikaliska sammanhang.

2012-10-24 @ 18:59:53
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0