Så mycket bättre

Igår var vi och tränade igen och jag är mycket nöjd med mina tjejer :)
 
Lucy började med agility. Min nya plan med att stanna på kontaktfält i fart fungerade igår klockrent! Jag är riktigt nöjd! Tränade på balansen och på vippen och båda gick mycket bra. Jag ska "tjata" detta ett tag, innan vi kan övergå till lite mer "touch and go".
Det som inte fungerade var slalom. Hon gick ur för tidigt flera gånger. Det var väldigt längesen hon gjorde så, men det var bara att ta om tills det blev rätt och det blev det ju tillslut. Det kanske var längesen som jag tränade på hela 12-pinnars slalom? Möjligt....
 
På lydnaden är det också små framsteg, äntligen! Jag körde samtliga moment i lydnadsklass 1 (utom apporteringen) och det gick bra. Det var mer "go" i henne nu och hon börjar få upp fart i momenten. Jag tror inte det är en slump att det börjar fungera just nu, utan jag tror det har att göra med att våra kiropraktorbesök har gett resultat :)
I eftermiddag är det dags igen :) Jag har även kört två pass på vibrationsplattan med Lucy och hon älskar det. Hon springer dit och ställer sig direkt :) Och för att verkligen få den där spänningen att släppa har jag provat att lägga henne på spikmattan också. Tur jag har världens snällaste och tåligaste hund som verkar gilla allt sånt :)
 
Här ligger världens sötaste hund på spikmattan :)
 
Dixie var också jätte duktig igår. Det blev mycket högerhandling och det går bättre för varje gång. Tränade lite honnören också och utnyttjade de hundar som fanns att hon ska kunna gå nära utan att bry sig. Det går jätte bra, hon tittar inte ens åt deras håll. Sen provade jag också att Dixie ska sitta/ligga still. Hon gillar inte att vara still/passiv och jag tror att hon kan bli otålig i denna övningen så det får vi verkligen jobba med. Jag gillar inte heller att träna passivitet, så det är lätt att det "glöms bort" när ingen av oss gillar det.
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Den bilden kan du sälja till ett spikmatte-företag!
Härliga Lucy!!!

2012-10-02 @ 20:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0