Loppis och valpuppdatering

Idag har jag varit på loppis och sålt skräp. Det var första gången för mig, men det var riktigt roligt. Folk köpte mitt skräp som inte har något värde för mig och jag tjänade nästan 1000 kr på det. Sen gick jag en runda och köpte andras skräp, men som jag tyckte var fint. Fick en mycket fin vinkaraff som jag velat ha jätte länge för 5 kr och en fruktskål för 10 kr och 7 DVD-filmer till min samling. Jag är supernöjd med min loppisdag :)
 
Det är också dags att göra en officiell uppdatering om hur det går för Lucys och Frankies valpar. Facebook-sidan används flitigt så jag lånar lite fina bilder därifrån.
 
 

Idag börjar vi att säga stort Grattis till Kellox (Majtippans Spicy Cinnamon) som debuterat på sin första utställning och slutade som BIS 4 bland valparna! Jätte Grattis Kellox och Berith till det fina resultatet!
 
 
Juni i Luleå är ute och plockar blåbär och har stulit muggen med skörden och ätit upp innehållet :)
 
 
José i Växjö. Han går kurs med lill-husse och kan många kommando
 
 
Balzac har lämnat semestern på landet och nu blivit stadshund i Stockholm vilket han klarar bra. Men han älskar att springa lös och hoppa över stock och sten :)
 
 
 

Alma i Danmark har varit på häst- och hunddag och miljötränat. Där var mycket att titta på. För övrigt tränas hon flitigt och är på god väg att bli en mycket duktig lydnadshund :)

Helmuth i Danmark gillar bad och sand :) Han har också gjort det dyraste buset. Han har nämligen snott en spargris från fönstret och ätit upp 4 st 100-lappar. Men förutom det så är han en mycket duktig hund :)

Balder i Motala. Balder är stjärna på alla de kurser han går. Mycket lättlärd och samarbetsvillig.
 
 
 
 
 

Saffe på Öland. Har börjat på valpkurs och lär sig mycket fort. Tills nästa vecka ska han lära sig klicker :)
 
Vi saknar bild på Leo i Uppsala, får se om vi kan jaga fatt i någon Leo bild. Och Timja bild blir det nog på tisdag, för då ska jag träna med henne. Denna goa lilla hund.
 
Imorgon blir det träning igen efter helgens vila.
 
Selma mår förresten mycket bättre. Hon hade race idag, vilket hon inte får, men vi kunde inte stoppa henne för hon var så snabb. Hon är lite dålig i magen, men det är nog för hon fått så mycket olika mediciner. Det känns så mycket bättre nu när jag känner igen min lilla hund igen :)

Kommentarer
Postat av: Emelie Tuvesson

Så jätteskönt att Selma mår bättre! :)Ses ikväll på träningen! Kram

2012-09-03 @ 10:35:34
URL: http://tolvtassar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0