Nu har vi massor att träna på :)

Igår var vi på Bialitt igen.
Först höll jag freestylekurs och Dixie fick vara med på hela kursen som visningshund. Hon visar allt jätte bra, men tycker inte om när hon får sitta uppbunden och vänta, hon vill träna hela tiden :)
 
Sen var det äntligen dags för min och Lucys agilitykurs igen. Först tränade vi bakombyten. Inga problem för Lucy, det går jätte bra. Jag fick lite tips på hur jag ska få till ännu bättre handling i bakombytena och det är så roligt att man ser skillnad på resultaten direkt :) Det är mycket att tänka på och även om jag förstår det i teorin så är det inte alltid kroppen gör som man har tänkt, så det är mycket mer träning av mig som behövs.
 
Sen blev det kontaktfältsträning. Först en bana där man fick visa hur kontaktfälten på samtliga tre klätterhinder fungerade, sen fick man jobba en och en med sina kontaktfält.
Jag fick massa bra tips på hur vi ska jobba vidare. Jag har varit lite kluven om hur jag ska få till kontaktfältet på A-hindret för det har inte fungerat så som jag tänkt lära in det, men nu vet jag precis hur vi ska jobba vidare. Fick även massa bra tips och förklaring på varför Lucy blir tveksam på vippen, hon ser helt enkelt inte skillnad på balanseuppgången och vippen. Men efter gårdagens pass känns det hur bra som helst och det blev framsteg snabbt på både vippen och A-hindret som har varit lite svåra för oss att få till i sin helhet. Balansen tycker jag vi har kommit igång med på rätt sätt, så där behövs bara tränas lite mer detaljer så ska det nog bli riktigt bra.
Nu är jag jätte taggad på att fortsätta träna på min läxa :)
 
Så jag är väldigt nöjd med gårdagens träning förrutom att fröken Lucy stack iväg två gånger och försökte självbelöna sig med kanindofter. När skymningen faller så kliver hon i monster-jakt-dräkten och har alla sina sinnen öppna för allt vilt. Jag har antijakttränat på 2 av 3 planer så på de två fungerar det bra. Ska bara hinna träna på den tredje också, så ska det nog bli ordning på den lilla damen. Jag har även beställt ett helt kaninskinn som jag ska ha som belöning i fickan, så Lucy kan få sin belöning av mig istället för att belöna sig själv.  
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Behöver du mer skinn är det bara att säga till!!!

2012-09-12 @ 13:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0