träningsmåndag

Tack för alla gratulationer :)
Vi har svävat lite på små rosa moln även idag :)
 
Vi har fått sommarvärme igen och idag var det 25 grader. Det är inget bra träningsväder, men det gick ändå.
 
Med Lucy tränade jag idag att hon ska ta slalom i hög fart och det satte hon klockrent idag. Jag testade även att göra ett bakombyte innan slalom och även det fungerade jätte bra. Det var full fart på henne idag, men vi kunde inte träna så länge, för det var för varmt för att springa på agilitybanan.
Jag köpte en ny fårskinnsleksak med jätte långt snöre igår på utställningen och Lucy blev helt galen i den. Perfekt belöning! Hon älskar nya leksaker.
 
På lydnaden gick det ok. Det var mycket störning idag. Först var det en halvskadad duva som envisades med att vara precis där vi var hela tiden och Lucy hade lite svårt att koncentrera sig, det var nästan som om duvan följde efter oss. Jag försökte jaga iväg den, men den var inte rädd. Men det fick bli lite skvallerträning på den och det gick bra. Vi har jobbat vidare med tekniken i läggandet, ibland får hon till det som jag vill ha det, bara att fortsätta träna tills det sitter.
 
Sen tränade jag med stjärnan från igår :) Dixie gjorde allt perfekt även idag på träningen. Allt som fungerat lite halvbra senaste tiden gick superbra idag. Även när jag tränar med Lucy så ligger Dixie och tränar sig själv. Hon är tränad på att ligga med huvudet ner på platsliggningen även när det finns störningar runt om. Och idag var det en liten hund som sprang omkring hejvilt med en pipboll precis bakom där Dixie låg fastbunden och istället för att bry sig om det så la hon ner huvudet och låg blickstilla. Så gullig hon är :)
 
Imorgon ska jag träffa mitt freestylegäng igen och så blir det agilitykurs med Lucy.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0