Utställningsdebut för valpen

Idag har vi varit på inof utställning i Veberöd med "valpen" Timja. En väldigt trevlig dag, utan regn. Timjas båda mattar Mia och Tova var också med för att heja på sin lilla stjärna. Timja har varit så duktig hela dagen. Av mig får hon guldstjärna i uppförande :)
 
Jag är väldigt glad att jag återigen har fått en hund med detta steg! :) Hon rör sig fantastiskt!
 
Stå gick också helt okej, även om vi inte kommit längre än till de första stegen i stå-träningen. Till nästa gång ska vi öva lite mer på att stå kvar :)
 
Timja blev BIR-Valp med Hp
 
Hennes kritik:
"5 månader, ljuvlig tikvalp med utmärkt helhet, vackert huvud och uttryck, korrekt bett, bra nos med öppna näsborrar, tillräckligt markerat stop, vacker hals, stark rygg, tillräckligt välvd bröstkorg, utmärkta vinklar bak, fina tassar, härligt temperament, rör sig väl från alla håll, välvisad"
 
Lill-matte Tova var jätte nöjd att rosetten var ROSA :) Hon shoppade även en leksak och ett tuggben som pris till Timja
 
 
 
I gruppfinalen åkte vi ut, men fick till en bra träning
 
 
När vi äntligen kommit hem efter den långa dagen så passade jag på att göra en 25-minuters-klippning på Timja när vi ändå var i farten. Jag är ganska nöjd med resultatet fast det gick på rekord tid.  Hon ska inte ställas ut förrän i vår nästa gång så då kan man lika gärna ta bort valppälsen nu.
 
 
Imorgon är det ny vecka igen. Helgen går så fort. I fredags var vi och tränade i Helsingborg med Emelie. Mitt nya idé om hur jag ska få Lucy att stanna på kontaktfält i hög fart har jag tagit bort från agilitybanan och placerat in på lydnadsplan för att träna det där. Träningen gick ut på att hon ska springa sitt fortaste och sedan stanna på en targetplatta, få klartecken och sedan skickas till godisskål. Det blev succé! Nu ska jag bara träna på det lite till och sedan flytta tillbaka in på agilitybanan och hoppas det fungerar, men det tror jag nog :)
 
Lucy gjorde ett superbra träningspass i övrigt.
 
Dixie och jag har tunga bitar framför oss att få till bakdelskontrollen på högersida. Det är inte vackert i dagsläget, så det är bara att kämpa vidare.
 
Idag säger vi Grattis till Emelie och Vincent som tävlat rallylydnad mästarklass igår och idag och fått 98 p respektive 100 p! Helt sjukt duktiga! Jätte GRATTIS säger vi :)
 

Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Farmor Amande med matte tycker att Timja ser mycket lovande ut. Stort Grattis

2012-10-04 @ 18:45:35
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0