Ny titel!

Idag har Dixie tagit titeln RLD A efter att ha tagit sitt tredje kvalificerade resultat i rallylydnad avanceradklass!
 
Det blev 87 poäng idag och en 2:a placering och nu är vi uppflyttade till mästarklassen!
 
Jag har åkt på världens dunder förkylning och var inte den bästa föraren idag. När jag sedan såg banan så tänkte jag hur skönt det hade varit att bara åka hem. Det var den svåraste banan vi hittills stött på.
 
Jag hade start nummer 5, vilket jag inte gillade (Jag gillar sena startnummer). Dixie kändes lite överladdad på uppvärmningen och ville gärna bita i kopplet och gnälla.
Men när vi väl kommer in på banan så blev hon först helt loj och fick en lite nysattack, så där blev det några minus. Sen gjorde jag om mitt misstag igen, med omedelat omtag. (Att jag aldrig lär mig!!!)  Men det dömdes som förarfel för det var väl inte grovt nog och sen var där några små bris (bristande samarbete).
Banans andra hälft kändes bra, då var hon med mig fint. Vissa bitar är jag riktigt nöjd med och andra måste jag jobba vidare på.
 
Honnörsrutan var placerad mitt i banan och denna gång skulle hunden sitta på förarens högra sida. Det gick i alla fall bra :)
 
Det var bara 4 ekipage som blev godkända idag.
 
Nu blir det paus för Dixie med rallytävlandet. Jag är lite kluven till om vi ska fortsätta direkt på inlärning av mästarklass skyltarna eller om vi ska övergå till vanliga lydnaden ett tag. Det får vi se :)
 
Nu flyttar jag över fokus till Lucy, vars tävling står näst på tur.
 
Några bilder från dagen:
 
Innan tävlingstart, ni ser hur rädd och nervös jag är va? ;)
 
Vi står i honnören för ett annat ekipage
 
Vi hamnade på prispallen igen :)
Det har vi lyckats med på samtliga tre starter i avanceradklassen.
 
Hittills på de 9 tävlingar vi startat i på i rallylydnad från nybörjarklass till avancerad så har vi tagit 6 pallplaceringar varav 3 varit 1:a placeringar. Vi får väl se hur det blir när vi kommer till start i mästarklass, där är det stenhård konkurrens :)
 
 
Mattes hjärta!
 
Dagen prisskörd! Blomman fick vi av vår söta träningskompis Emelie, så gulligt! Hon har varit med och stöttat oss både idag och förra veckan och det betyder så mycket <3
 

Kommentarer
Postat av: Marie Lidblöad

STORT GRARRIS!

2013-04-27 @ 18:37:14
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0