Tävlingshelg dag 1

Denna helg är en riktig tävlingshelg för mig och Lucy.
 
Idag har vi varit i Osby och tävlat rallylydnad nybörjarklass. Lucy har startat i rallylydnad en gång för 2 år sedan, men då var hon inte riktigt mogen och hon bajsade hon på banan så vi blev diskade. Sen körde vi på med lydnaden istället, men nu kände jag att det var tid för lite rally med henne igen innan vi siktar på lydnadsklass 2.
 
Hon gjorde en snygg ingång på planen, men efter några skyltar tyckte jag hon var ganska ofokuserad. Hon satte sig sent en gång och flöt ut ur position två gånger. Men det blev inga stora avdrag och vi slutade på 97 poäng av 100. Tur det inte var jag som dömde för jag hade nog dragit mer, men nu var det inte det så jag får vara glad över poängen.
Det räckte även till en 2:a placering av 17 starter, så Lucy fick en pallplats igen :) 
 
Jag stannade kvar och tittade på mästarklassen där det var många kändisar som tävlade. Grattis säger vi till våra fina träningskompisar Emelie och Vincent som fick 96 poäng :)
 
Trötta, men nöjda efter en heldag i Osby
 
Sen måste vi även säga stort Grattis till Helen och Majtippans Jaspis of Cheba "Amie" som varit på utställning och fått Cacib och BIR med sig hem! 
Helen och Amie i Norge
 
Nu blir det en lugn kväll, för imorgon är det dags att ladda om inför nästa tävling i Helsingborg...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0