Veckans avslutningar

I tisdags hade jag avslutning för min satsningsgrupp som jag fått äran att följa/coacha under hösten. 
De fick prova på att träningstävla och de var så himla duktiga! Jag blev nästan lite rörd när jag tänkte på hur mycket de har utvecklats. Nästan alla är färdiga för tävlingsbanan nu, så jag får bara önska alla stort lycka till!
 
Efter det var det avslutning på min och Lucys agilitykurs Våga tävla 1. 
Vi fick en rolig bana som avslutning. Eller ja, den hade varit rolig om man hade haft sin lilla hund med sig, men det hade jag inte riktigt. Jag och Lucy ville inte riktigt samma sak. Jag ville springa bana med henne och hon ville jaga kaniner som hon doftade ute på åkrarna. 
Helt hopplös var hon faktiskt. Vi fick väl till det på slutet och då går det jätte bra...När hon väl är med på noterna. Det krävdes att jag fick bli lite arg på henne för hon skulle skärpa sig. 
 
Nu ska vi snart iväg och träna i Flitiga tassar-hallen. 
 
På lördag är det avslutning på tävlingskursen "The sky is the limit" och då ska vi visa upp vårt mission. Mitt och Lucys mision är rutan och det har blivit mycket bättre, men helt färdig kommer den inte vara.
Med Dixie tänkte jag prova att lära in de nya rallyskyltarna som börjar gällar från årsskiftet. Det är inte så många, men man måste ju kunna dem :)
 
Ha en trevligt Lucia imorgon på fredagen den 13:e :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0