Dagens träningspass och husvisning

Idag var det faktiskt vår i luften även här. Väldigt skönt, men blött och geggigt på marken, så det är inget optimalt underlag.
 
Vi har tränat på Bialitt idag med Emelie och fick till många bra saker.
Jag började med Dixie, som fick gå en kort rallybana med honnörshund mitt i banan. Emelie och Lycka stod i honnörsrutan.
Det gick bra. Dixie kändes lite segare än hon brukar, men det berodde inte på honnörshunden. Det är antagligen hennes efter-löp-trötthet. Sen fick hon gå en bana till, där Elvis var honnörshund.
Det var inte heller några problem.
Backande på högersida har blivit mycket bättre, ja, jag tror nog de flesta skyltar sitter både på vänster och höger sida nu.
Lätt att tro att man är färdig då, men det återstår mycket träning. Allt ska sitta på tävling, i en bana, i korrekt avstånd till skylten, med störningar.....bla bla bla. Träning och åter träning..
Det är verkligen ett väldigt stort steg mellan fortsättningsklass och avanceradklass. Men nu börjar vi närma oss i alla fall :)
 
Sen var det min lilla lus tur.
Sedan i förrgår när jag var ovän med henen så har det gått bra. Jag är beredd på att träna varje promenad och det blev bättre direkt. Hon är fortfarande något okoncentrerad och mer störningskänslig än vanligt. Ja, alltid ska det vara något ;)
På dagens träning gick det ganska bra. Vi tränade på det hon behöver, nämligen störningsträning och jag känner verkligen att det gör nytta och något vi ska jobba vidare på just nu.
Sen fick hon träna på rutan, dit hon springer fort som f-n och stannar på sin target. En bra början i alla fall :)
Lucy har verkligen fått upp tempot och attityden, men kanske lite väl mycket?
Det har nämligen börjat komma små pip och gnäll-ljud i fritt följ. Och det finns inget som är så jobbigt att träna bort som ljud. Men det är det som måste göras.
För ett år sedan vet jag att Dixie också ljudade väldigt mycket, men det har jag fått bort. Så det ska nog gå med Lucy också.
Som avslutning blev det lite slalomträning.
På agilitykursen i tisdags så körde vi en liten bana och då missade hon sista porten i slalom föera gånger, vilket hon inte brukar, så därför ville jag fixa till slalomet igen och det satt som en smäck idag :)
 
 
Efter träningen så var det dags för mig och Danile att gå på vår första husvisning.
Ett gulligt nyrenoverat hus i södra Helsingborg.
Det var jätte fint, men vi kände att det nog var lite för litet för oss. Jag tittar mest på trädgården, där har vi lite olika åsikter. Daniel vill ha odlingar och sånt, själv vill jag ha en stor agilityplan :)
Vi letar vidare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0