Ett mysterium

Nu har det uppkommit ett mysterium som jag aldrig kommer lösa, även om jag efter "förhör" och ´tidigare erfarenheter ändå kan ha mina misstankar...
 
Häromdagen när det var dags på promenad så hittar vi selen såhär... kapad i remmen.
Mycket märkligt. Här har inte varit någon annan och då finns det bara två misstänkta. Dix eller Lus.
Det märkliga är ju varför någon av dem skulle ha bitit av remmen? De har inte tuggat på grejer sedan valpåldern.
Men om man ska väga in gamla grejer så leder Lucy bitligan och hon står även överst på listan över misstänkta.
Hon har ju de senaste dagarna varit mycket lekfull och busig, så det är troligtvis hon.
 
Själv får jag ta på mig "straffet" och laga selen med ny rem :-o
 
Idag har jag lagat hundköttbullar som står på kvällens belöningsschema för vovvarna om de bjuder på bra prestationer :)
Träningsplanerna är uppskrivna, så nu hoppas jag att jag hinner med allt som jag planerat :)
Lucy ska få fortsatt träning på klass 2 momenten och Dixie ska få finlir och störningsträning.
 
Igår var vi på lite shopping och jag inhandlade bland annat lite nya bollar som vi ska använda i träningen.
Jag provade igår och det fungerar bra att belöna med bollen. Problemet är bara att Lucy alltid vill springa med bollen i munnen jätte länge efter att hon har fått den. Det gör hon inte med övriga leksaker, då kommer hon med dem direkt, men hon är lite mer stolt över bollen, så det får vi träna in separat. Det går alldeles för mycket tid annars om jag ska stå och vänta på att hon springer 5 minuter varje gång hon får bollen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0