Våra missar på film!

Nu har jag lagt lördagsens tävling bakom mig och gått vidare.
Jag är fortfarande besviken på att vi inte klarade det, men jag kan ändå se mycket som jag var nöjd med och eftersom det bara var slarviga missar så ser jag det inte som något problem. Istället har jag nu lärt mig vad det innebär att misslyckas med sina mål och det känns inte så farligt längre. Jag lär av mina misstag..
 
Jag har tittat mycket på filmen från vår tävling och jag har inga problem med att visa upp våra misslyckande, så nu kan ni alla se hur en misslyckad tävling kan se ut :)
 
 
Jag är trots våra låga poäng på linförigheten ganska nöjd med det, eftersom jag vet att det är vårt svagaste moment, för det kräver mycket koncentration och uthållighet som vi ännu inte helt har fått till.
Och förutom våra tre nollade moment (vi nollade inte hoppet, trots att hon reste sig, men för mig är det en nolla eftersom det blev fel)
Jag är även nöjd med att hon håller ihop och faktiskt har en trevlig attityd. Ska man se det positivt så gör hon ett riktigt snyggt ställande istället för läggande ;) Och det riktiga ställandet är jag nöjd med för det har varit ett svårt moment för oss innan.
Jag är även glad att hon satte en 10:a på apporteringen med tanke på att den apportbocken som användes var extremt tung och stor och det har vi inte tränat på.
Så det finns ändå mycket jag kan glädjas åt.
 
Nästa tävling blir längre fram i vår och då ska vi tävla utomhus. Lucy går bättre utomhus än inomhus. Hon blir så varm och flåsig och därmed även lite seg.
Vi ska även ta en litenpaus från klass 1 momenten och påbörja 2.ans moment så vi får lite nyinlärning och glädje i träningen, för jag tror vi båda är ganska trötta på att nöta de tråkiga klass 1 momenten nu.
 
 
 
Igår var jag och Lucy på heldagskurs i "Tävla med Glädje" för Jenny Wibäck. Där fick jag verkligen motivationen tilbaka. Lucy var jätte duktig och svarade jätte bra på övingarna som vi gjorde och nu har jag blivit påmind om att jag ska använda fler verktyg i träningen. Kursen handlar inte om moment, utan bara om allt det där andra runt om en tävling som man ofta glömmer att träna på, även om man vet om det. Uppvärmning, rutiner inför moment, uthållighet, belöningsträning, störningsträning, ingångar, kedjor.
Jag måste använda extrenbelöning mycket mer, för då får jag en helt annat attityd på Lucy.
Hon gjorde mycket fina ingångar och igår kunde hon minsann både läggandet och inkallningen igen :)
 
En av övningarna var att ta ett lätt moment och lägga till den svåraste störningen man kunde komma på. Jag valde inkallning och som störning hade vi en pälsboll i långt snöre som en annan deltagare sprang iväg med precis innan jag skulle kalla in. störning var det, men Lucy fixade inkallningen ändå :)
 
Lucy är ganska slut efter denna intensiva helg som varit. Så det blir ingen träning för henne ikväll. Idag är Timja här och henne tänkte jag ta med ikväll. Ja, såklart även Dixie. Hon har haft en helg med husse och är väl lite sur för att hon inte fått följa med. Men eftersom hon är i sitt höglöp så var det inte lämpligt.
Hon flörtar med alla hundarna här hemma och trycker upp sin rumpa i deras huvuden så fort hon får möjlighet.
 
Just nu önskar jag bara att det kunde bli vår!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie W

Lilla Lusen..Jag tyckte det var roligt att se filmen från tävlingen.Hon gick lite i sin egen värld i mellanåt, hon var tvungen att kolla in publiken också. Men va då, dom är ju inga maskiner.Jag tyckte i allafall att ni var duktiga.
Kram Marie

2013-02-11 @ 23:10:05
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Maja

Ja, hon är verkligen i sin egen lilla värld... och jag i min :) Ingen bra kombination ;)

2013-02-12 @ 12:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0