De bästa leksakerna..

....är de som man gör själv!
 
Nu har jag varit i pysselfarten igen,
så här kommer lite tips på leksaker som man kan göra själv istället för att köpa nya dyra leksaker i djuraffären:
 
 
 
Kaninskinn i resårband. I höstas när jag var på loppis så fyndade jag en halsduk i kaninskinn som jag gjort små kampskinn av. Sen har jag här valt att sy in elastiskt resårband. Detta är en klar favorit hos mina hundar! De är så små så det enkelt går att ha med sig i fickan på promenad och tar ingen plats.
 
 
Även detta är loppisfynd! Från början en halsduk i fuskpäls, numera roliga kampskinn. Lite större leksaker med längre band, ej resår.
 
 
Lika bra att göra många när man ändå håller på :)
 
 
 
 
När man rensar i gardroben och hittar kläder som kanske är för slitna för att skänka bort, fläckiga eller har gått sönder så kan man strimla och fläta ihop det till en rolig leksak istället för att slänga det.
 
 
Ett par gamla joggingbyxor förvandlade till kamptrasor! Hundarna tyckte det var galet kul att leka med dessa :)
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Så fina, smart att göra själv de är dyra att köpa.

2013-01-12 @ 18:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0