Mina tre

 
Timja har varit här idag och mitt på dagen var vi ute och lekte. Eller, hundarna lekte och jag försökte ta bilder.
Precis när Timja kom så möttes vi på stan och som vanligt så lägger Dixie av världens avgrundsvrål i Timjas öra, så hon ska veta vad vad Dixie har för regler. Jag tror inte att alla människor i stan förstod, för typ alla stannade upp och trodde nog att någon var på väg att mördas. Men efter hennes vrål, så går allt hur bra som helst. Jag kan nog också tycka att Dixie är något överdriven i sina "paragrafer". Timja verkar inte bry sig i alla fall. Hon är lika glad som alltid.
 
Här är mina tre barbettjejer!
 
Det blev en timmes bus vid citadellet, hundarna varma, matte frös.
 
 
 
 
Full fart
 
Timja hade lite problem med de andras tempo, hon är inte van att hålla deras tempo
 
 
Fina Timja! 9 månader och hur go som helst! Gud vad jag älskar denna hund! Hon har allt en Maja kan önska och vilken tur att min önskning har slagit in! :)
 
Sen fick Timja följa med på kvällens träning tillsammans med Dixie. Lucys tur att vara hemma.
Hon är helt underbar att träna med. Full fokus och fantastisk attityd och smart som tusan!
Jag tänkte ställa ut henne i Malmö i mars, men vi har inte tränat, så det är hög tid att sätta igång. Utseendet har hon, det är bara handlingen som fattas. Men vi kom en bra bit idag. Till en början kunde hon inte stå still en sekund, men det blev ganska bra efter en stund. Springa fint är hennes starka sida. När lilltjejen vuxit till sig så tror jag hon har stor potential som vänstervarvare bland annat.
Timja ska delta i min satsningsgrupp, så vi får se vad det blir av henne :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Härligt att du är nöjd! Hon ser lovande ut!














2013-01-17 @ 18:50:12
URL: http://www.batterikullens.se
Postat av: Marie

Vilka härliga busbilder. Va fin hon är lilla Timja.
Ha en trevlig helg.
Kram Marie

2013-01-18 @ 09:15:52
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0