Internationell Champion!

Idag var det dags för Lucy att visa sig i utställningsringen. Det var första utställningen för henne detta år och det gick riktigt bra!
Lucy blev BIR och fick sitt sista CACIB och blev därmed Internationell utställningschampion! Så nu har en ny titel som förkortas C.I.E som man får om hunden tagit 4 Cacib i minst 3 olika länder för minst 3 olika domare och det måste ha gått 1 år och 1 dag mellan första och sista Cacib:et. (Olika regler för olika raser)
 
I höstas när Lucy fick Cacib i Danmark så hade det inte gått tillräckligt lång tid mellan Caciben, så därför blev vi tvungna att ta ett till, men nu är det fixat och nu är BÅDA mina tjejer internationella champions! Ja, jag är mycket stolt! ;)
 
Domaren för dagen var Göran Bodegård som är mycket välkänd, nogrann och hård domare. Så jag blev extra glad när han blev så förtjust i min lilla lus! 
Han tyckte hon var mycket fin och det blev väldigt fin kritik:
 
"Riktigt fin tik, välbyggd, rustik och rejäl, utmärkt huvud, aningen lång överlinje, utmärkt konstruktion fram och bak, utmärkt volym i kroppen, mycket tilltalande rörelser, utmärkt päls, Hund av bästa sort!"
 
Vädret var fantastiskt, maten var god och jag hade trevlig sällskap av Emelie som hjälpte mig med allt som är runt omkring. En riktigt lyckad dag med andra ord.
 
Här kommer några bilder:
 
 
 
 
Nu ska jag planera inför min kennelträff imorgon! Det ska bli väldigt roligt! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0