En härlig helg

Jag har haft en mycket trevlig men intensiv långhelg.
I torsdags var vi på landet hela dagen och i fredags åkte jag och Emelie på heldagskurs för Jenny Wibäck.
Dagens tema var "team på plan" och jag känner nog att jag och Lucy är ganska samspelta på tävlingsplanen.
Det har känts väldigt bra de senaste tävlingarna.
Men som alltid när man är där får man lite nya tips. När jag anmälde till kursen trodde jag inte vi skulle klarat av lydnadsklass 1 tills kursen började, men vi provade kommendering i lydnadsklass 2 och jag blev förvånad över hur bra det gick fast vi knappt har tränat något alls på de momenten.
Visserligen hade jag targetplatta i rutan och på andra sidan hoppet, men jag trodde ändå inte hon skulle göra det så fint som hon gjorde.
 
På tal om lydnad så måste jag säga stort Grattis till Mio (Clayhill Etienne) som igår tog sitt sista 1:a pris i lydnadsklass 2 i ösregn och åska och fick sin titel LPII, han vann även klassen! Jätte bra jobbat Katarina och Mio! Än en gång en barbet på prispallen :)
 
Lucy har börjat löpa och det betyder att jag väljer att stryka oss från den rallytävlingen som vi var anmälda till i helgen. Känns inte rätt att tävla med henne när hon är "knäpp" som hon brukar bli i sina löp. Hon brukar bara ha hanhundar på hjärnan då. Men jag ska dit och heja på alla som vi känner, så det lär nog bli en heldag.
 
På lördagkväll kommer Timja och då ska vi passa henne i 2 veckor när hennes familj ska till Spanien.
 
Och på söndag åker jag och Emelie till Falkenberg för att titta på Sveriges bästa hundar i lydnad och agility. Det är nämligen SM-finalerna då, det ska bli jätte roligt :)
 
Nu ska jag planera kvällens träning för mina tjejer
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0