Höganäs Hund

Dagen idag blev precis så bra som jag trodde att den skulle bli. För en gångs skull så hade jag inte mina hundar med. Lucy var anmäld till rallytävlingen, men jag strök oss eftersom hon löper. Istället kunde jag nu mingla runt och njuta av att titta på allt och alla som tävlade, utan att själv behöva vara nervös.
Vädret var kanon och där var fullt av trevligt känt/okänt hundfolk och många härliga prestationer att titta på :)
 
När man inte själv ska tävla eller har hund med sig, så kan man vara behjälplig till alla andra som behöver en och det har varit min roll idag.

Det började med att jag fick gästspela i briardringen. Det kom väldigt spontant och vips hade jag en briardtik som skulle visas. Det är inte helt enkelt att visa en hund eller en ras man aldrig har visat, men jag gjorde mitt bästa och resultatet blev nog ganska oväntat...
 
Skumpa som jag visade fick nämligen Excellent + Ck och vann tikklassen och blev sedan BIR! Det var ju väldigt roligt och som jag förstod det så var det ingen som hade väntat sig det och absolut inte jag själv. Men Skumpas husse blev väldigt glad och jag blev glad att jag kunde vara till hjälp :)
Våra söta träningskompisar var på plats och Emelie och Vincent slog till med 95 p i mästarklass och med Lycka blev det 99 p i nybörjarklassen med fina placeringar! Strålande fint!!
 
Sen hejade vi på superteamet Desirée och barbeten Trix som gjorde sin debut i rally fortsättningsklass och de slog till med 94 poäng och vann klassen! Jätteroligt och jättegrattis! Heja barbeter på prispallen!!!
Ewa och Tyra fixade sitt andra godkända resultat i nybörjarklassen! Only one to go!
Sofia kämpade på bra med Sigge, han är härlig att se och nästa gång har ni marginalerna på er sida! :)
 
Träffade även Anita som vi tränade med förrut och idag debuterade hon i lydnadsklass 1 med sin nya hund (Storpudeln) Oskar. Grattis till 1:a pris och 2:a placering :)
 
Jag hade tänkt ta massor av bilder idag, men väl på plats så ser jag att jag glömt ladda batteriet, så därför har jag tagit mig friheten och lånat bilder från dagen :)
 
På vägen hem hämtade jag upp Timja som nu ska bo här i två veckor. Det verkar som hon också är på gång med löp, så det kan ju bli riktigt livat :)
 
Lite mör är man efter dagen, så det får bli en lugn kväll. Imorgon ringer klockan 05.30. Dags att åka till Falkenberg för att titta på SM-finalerna i lydnad och agility :)
Det ska bli mycket spännande :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0