Pälsvård

Igår ägnade jag 4 timmar av dagen till pälsvård på Dixie och Timja. Dixie badades i söndags och igår skulle hon borstas. Det tar inte så lång tid för hon har lätt päls och ligger snällt. Värre är det med den lilla. Hon tycker verkligen inte om att borstas och kämpar för att slippa. Timja har jätte tjock päls och längst ner börjar det tova sig, så det är absolut nödvändigt med borstning, men det blir en liten kamp. I alla fall den första timmen, sen ger hon upp. Jag ger mig nämligen INTE!
 
Sen åkte vi på träning på kvällen. Timja fick träna några skyltar i en rallybana. Hon är mycket följsam och tittar på mig hela tiden. Men hon kan inte alla skyltar ännu, så det får vi träna vidare på.
Hon är mycket duktig på att koncentrera sig, trots olika störningar.
 
Sen fick hon träna på lite utställningsträning tillsammans med Dixie. Jag hade träningshjälp igår till Dixie. Det var Amanda som tränade utställning med henne och det tyckte Dixie var jätte kul. Kanske blir det så att Amanda ska visa Dixie på lördagens utställning i Hässleholm.
 
Sen fick Lucy ett lydnadspass. Hon var riktigt duktig igår och det är bara att hoppas att det håller i sig till helgen.
 
Jag och min lus tränande lite i Torekov i helgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0