Helgen

Helgen drog snabbt förbi och så var det måndag igen.
 
I lördags var jag och Lucy på Heidi-kursen igen. En kurs där man får massa tips :)
Vi fick välja en övning som vi ville utveckla och jag valde fritt hopp över hinder, där jag har känt att vi fastnat lite och blivit för beroende av targethjälp. Men lösningen var helt enkelt att ta bort hjälpen och det funkade ju bra utan den :)
Nästa gång ska vi välja ett moment som ska bli kursens mission som ska redovisas sista gången. Jag vet redan vad vårt mission ska bli: Rutan!
Lucy är väldigt duktig på kursen, nästan lite bättre där än vad hon brukar vara :P
 
Vi gjorde även en platsliggning och det var skönt att höra att det inte fanns så mycket att anmärka på platsen. Lucy låg så fint :)
 
En bild på platsen, Lucy ligger längst till höger

Idag är Timja här igen. Denna goa lilla vovve :) Hon har haft så otroligt fin och lång päls nu och jag blev så sugen att ställa ut henne. Men nu bestämde vi ändå att vi väntar till våren, så nu har jag klippt ner henne. Hon är iof lika söt nu. Jag är så himla glad att jag valde att behålla henne, hon är en superhund :)
 
Timja innan klippningen
Fina tjejen :)
 
I veckan ska jag se till att det blir många träningspass. I helgen är det nämligen rallytävling igen och för första gången ska jag starta både Lucy och Dixie på samma dag, men olika klasser. Båda har chans på varsin ny titel om allt går vägen. Spännande! :)

Kommentarer
Postat av: Marie W

Vilka fina hyllor och lådor du har i garderoben (fniss). Så fin hon är lilla Timjan.

2013-10-07 @ 18:34:06
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Karolin

Lycka till på Söndag! Ska bli spännande att se er - jag kommer och tittar såklart :)

Kram Karolin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0