Duktiga hundar

I helgen var det SM i rallylydnad. Jag var på plats på lördagens kvaltävlingar för att heja på bästa Emelie och Vincent. Det var roligt att se Sveriges bästa kvalade ekipage (ca 40 st) Det var hård konkurrens och ganska hård bedömning vilket det ska vara på ett SM.Det var en mycket trevlig dag med perfekt väder och god stämning! Emelie och Vincent var jätteduktiga, men några missar som aldrig brukar hända annars kostade för mycket poäng, så de gick tyvärr inte till final. Men de var bäst ändå :) Duktiga Emelie och Vincent på SM 2013    Sen har vi en annan duktig hund som vi ska gratulera. Det är "vår" Alma (Majtippans Spicy Ginger) som har varit ute och tävlat både lydnadsklass 1 och rallylydnad fortsättningsklass. Duktiga Alma som bara är 17 månader lyckades ta 1:a pris i LK1 och dessutom vinna klassen. Hon fick därmed titeln LP1. Sen tävlade hon sin andra gång i rallylydnad fortsättningsklass där hon fick sitt andra kvalificerande resultat på 87 poäng Här kommer lite bilder! De har inte samma moment i Danmark som vi har i Sverige. T ex så har de vittringsprov och fjärrdirrigering redan i klass 1 :)            För egen del har det gått ganska segt på träningsfronten. Så fort jag kom på benen så blev Lucy dålig i magen, men hon är bra igen. Och jag känner mig ganska bra nu.Det är hög tid att sätta igång med ordentlig träning. I helgen har vi andra kurstillfället på lydnadskursen för Heidi och vi måste hinna träna tills dess. På söndag åker jag och Lucy till Danmark för årets sista utställning. Funderade på att åka till Stockholm i december också, men nu blev det inte så. Dixie har jag redan klippt ner och Lucys päls åker nästa vecka.  Om två veckor är det en STOR tävlingshelg. Lucy ska debutera i officiell agility och Dixie ska debutera i rally mästarklass. Jag vet inte hur mina nerver ska klara det!  För övrigt så känner vi oss riktigt hemma i nya lyan. Jag trivs jätte bra och trivs mer och mer för varje dag. Hundarna har känt sig hemma från första stund, men de verkar också tycka att det är trevligt här :) Det är lika nära till stranden som förut och idag har de badat.Det är ju lite jobbigt när Lucy badar. Först kastar hon sig i vattnet en mängd gånger, sen torkar hon sig i sanden genom att rulla sig så hon har sand överallt och sen när vi kommit hem så är hon trött och då hittar man henne....i min säng! Suck! Men lycklig är hon! :) Dixie är betydligt enklare, hon badar inte hysteriskt, rullar sig inte och lägger sig inte i sängen... Hon är helst där jag är och frågar med sin söta blick om vi inte ska träna lite?Älskade hundar!Det blev väldigt konstigt med bilderna och texten idag, vet inte varför och det verkar inte gå att rätta till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0