1 vecka

Idag blir valparna 1 vecka gamla och när det var dags för vägning passade jag på att ta lite enskilda bilder på valparna.
Alla följer sin kurva och de mår väldigt bra. I natt var det ett himla liv på dem. De var hungriga och Lucy var trött, men hon gick in tillsist. Alltid när hon har matat så vill hon själv ha mat, så det blir lite nattamat för mamma Lucy om nätterna. 
 
Valparna har växt ur sina gamla band, så igår fick de nya. De kan kissa och bajsa själva nu och man ser redan hur de försöker gå bort från klungan när de ska göra sina behov. 
 
Nu har jag precis anmält mig och Dixie till årets första rallytävling för vår del. Vi är extremt ringrostiga nu, men ska ändå försöka höja vårt snitt i mästarklass. Det är bara två veckor till tävlingen, så vi hinner ju inte träna särskilt mycket. Jag ångrar mig redan....
 
Här kommer veckobilderna:
 
 
1. Hane (Svart band)
Vikt: 560 g
 
2. Tik (Rosa band)
Vikt: 575 g
 
 
3. Hane (Blått band)
Vikt: 440 g
 
4. Hane (Grönt band)
Vikt: 445 g
 
 
5. Tik (Rött band)
Vikt: 400 g
 
6. Hane (Vitt band)
Vikt: 560 g
 
7. Hane (Gult band)
Vikt: 440 g
 
 
8. Hane (Orange band)
Vikt: 500 g
 
 
9. Hane (utan band)
Vikt: 600 g
(Detta var hanen som jag tyckte var lite slö i veckan.. Inte så konstigt när jag nu ser att han har dubblat sin födelsevikt. En riktig gottegris :))
 
Lucy med sina små

Kommentarer
Postat av: Gunilla E

Vilka sötingar, så kul att se hur de växer. Det går fort nu.

2014-04-11 @ 17:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0