2 veckor

Idag fyller valparna 2 veckor. Nu kommer det snart hända mycket i deras utveckling. De är mycket snabba nu och tar sig snabbt fram till mamma Lucy när hon kommer in. De börjar även komma fram till mig när jag sitter i valplådan, då ska de smaka på händerna :)
Det ska bli så kul när man kan se lite mer personligheter, de är väldigt lika just nu.
 
Nästan alla har öppnat ögonen eller är på väg att öppna ögonen. 
 
Man kan inte märka det minsta på valparna att Lucy varit sjuk, för de har ökat som de ska i vikt. De gör inget väsen av sig, utan är väldigt nöjda hela tiden. 
 
Här kommer veckorapporten:
 
1. Hane, svart band
Vikt: 730 g (Denna lille kille ville bara smaka på fingrarna under fotograferingen :))
 
2. Tik, rosa band         
Vikt: 800 g 
 
 
 
3. Hane, blått band
Vikt: 620 g (Kullens minsting)
 
4. Hane, grönt band
Vikt: 640 g 
 
5. Tik, rött band
Vikt: 630 g 
 
6. Hane, lila band (f.d vitt)
Vikt: 770 g
 
 
7. Hane, gult band
Vikt: 695 g
 
8. Hane, orange band
Vikt: 770 g
 
9. Hane, utan band
Vikt: 870 g (Denna killen kallar jag för fläskpelle för han är störst i kullen och även denna veckan hade han ökat mest i vikt. Han är väldigt glupsk, så vi får hålla bort honom lite så de andra kan komma fram. han är målmedveten och nöjer sig inte med att äta från de främre spenarna, han går direkt till de bakersta med mest mjölk i och är det upptaget så ser han till att sno åt sig den bästa spenen i alla fall
 
Idag satt Lucy och matade sina små
 
Jag skickade in registreringsansökan till SKK i måndags och igår fick jag meddelande om att de fanns på posten. Det var verkligen snabbt jobbat av SKK. Sist vi hade valpar tog det 6 veckor att få stamtavlorna så de hann inte komma i tid.
Även valppaketen har kommit så nästa vecka har jag mycket roligt att hämta ut :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sötnosar är dom allihopa 😃😃

2014-04-18 @ 17:22:45
Postat av: Gunilla E

Vilken underbar bild på Lucy och valparna ❤️

2014-04-18 @ 18:31:31
Postat av: Lasse

Hej!
Vilka fina valp bilder. Blir så glad av att Lucy mår mycket bättre. I torsdags fanns registreringen hos SKK så de var verkligen snabba. Fortsatt trevlig Påsk Önskar Lasse & Barbro.

2014-04-18 @ 19:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0