Valplådenytt

Det händer ju inte så mycket med valparna nu när de är så små. Deras liv går ut på att äta, sova och växa. 
Lucy har börjat lämna dem lite mer nu. Hon är sugen på promenader och träning.. Igår gick jag ut med bara henne och då gick hon klistrad i fotposition hela rundan trots att hon var lös. Så då blev det lite träning till Lucys stora glädje :)
 
Dixie har tagit sig in i valplådan 2 gånger. Hon har tydligen lärt sig hur man öppnar grinden. Första gången så hittade jag henne i ena hörnet av valplådan, men Lucy stod i mellan henne och valparna. Lucy är ju så snäll och säger inte så mycket, men hon visade ju att valparna var hennes. 
Idag när Lucy var ute i trädgården så hade Dixie smygit in i valplådan igen och jag hittade henne när hon stod och tvättade en valp. Hon vill så gärna vara med och sköta, men hon åkte genast ut. Det är för tidigt för att hon ska få vara med. Nu är grinden Dixie-säkrad.
 
Häromdagen var jag lite orolig för en av hanarna som jag tyckte var så slö och kändes lealös. Men igår när jag gjorde en snabb vägning så visade det sig att han hade gått upp nästa 3 gånger som alla andra, så förmodligen befann han sig i någon slags matkoma. Han är nu störst i kullen och ett riktigt matvrak. 
 
Här kommer några bilder:
 
 
Alla chokladpralinerna :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie W

Vad fina dom är. Lilla Dixie som är så valpsugen, jag vet att dom inte ska vara där men det är ju ändå lite gulligt att hon vill vara där. Skönt att den lille repade sej.
Marie

2014-04-09 @ 13:35:49
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Helena

Vad roligt med en liten uppdatering och nya bilder! Vi kikar in här varje dag för att se om det är nåt nytt... :) det är så roligt att se och höra vad som händer. Hälsningar Helena

2014-04-09 @ 15:06:13
Postat av: Anonym

Gud vad söt bild på den längst ner. Fast det är fina bilder på alla såklart

2014-04-09 @ 15:17:39
Postat av: Lasse

Det är så härligt att på detta sätt delta i deras utveckling. man ser ju skillnad på bara ett par dagar.

2014-04-09 @ 16:32:06
Postat av: Jill

Underbart choklad-gäng! <3

2014-04-10 @ 13:51:31
URL: http://abyfjorden.se
Postat av: Ewa

Härliga bilder på de små godingarna
Hoppas du njuter av dem

2014-04-10 @ 22:25:25
Postat av: Gunilla

Sååååå fina!

2014-04-11 @ 10:31:22
URL: http://www.aqualines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0