Ny titel till Lucy

Gårdagens tävling i Halmstad var mycket trevlig.
Fortsättningsklass och mästarklass krockade igen och jag fick gå två banvandringar precis efter varandra och det var inte många minuter mellan hundarnas starter, så lite stressigt blev det allt.
 
Dixies mästarbana var väldigt trevlig och verkligen en bana som passar Dixie. Allt var upplagt för att det hade kunnat gå riktigt bra för oss.
Meeeen såklart ska något hända.
 
Dagens plus var att hon inte skällde, bara något litet gurglande :) Men hennes små hopp var inte helt borta och hon var väldigt speedad, som vanligt. (Kan nu konstatera att det inte hjälpte med att jag cyklat med henne på morgonen).
Men hoppen var inget som gav avdrag, det är ju bara något som jag jobbar med för att det ska underlätta för mig att gå med henne.
 
Vi fick -1 för att hon var sen vid en skylt och -1 för att vi inte var helt synkade vid sitt, sväng höger sitt.
 
Men sen gjorde hon något som hon aldrig gjort förr. Mellan två skyltar så lägger Dixie in en alldeles egen snurr. Och PANG så blev det -10 p.
Så satans störigt! Var kom det ifrån? 
 
Vi fick stjärna i kanten på momentet stå framför backa. Det tar jag också med mig som positivt. 
 
Sista skylten var ligg gå runt och där fuskade Dixie och reste sig 1 sekund för tidigt, innan jag sagt till så det blev -3 p till och vi slutade på 85 poäng.
 
Och hade det inte varit för den dumma snurren så hade vi fått 95 poäng och det hade jag varit nöjd med. Även om det inte kändes som någon bra runda.
Jag ska fortsätta träna med hennes iver. Jag tror att jag måste träna med henne i situationer där jag blir nervös, för på uppvärmningen och träning så går hon så mycket bättre. Men men...
 
Vi säger stort Grattis till Emelie och Vincent som satte full pott (100 p) i mästarklass!
 
Sen var det Lucys tur och det blev bara lite uppvärmning för henne.
 
Det gick ganska bra med henne. Jag fick jobba lite med henne i 8:ans frestelse men annars hängde hon med bra....I slutet kom snurren som hon brukar vara så duktig på, men denna gång missade hon och lyckades inte förrän på tredje försöket.
Det var också himla störigt. Jag trodde inte det skulle gå så bra, men blev såklart glad när jag såg att vi fått 98 poäng. (Och hade hon bara gjort snurren som hon kan, så hade vi fått 100 p och vunnit, för de 2 poängavdragen var pga snurren)
Men nu blev det 98 p och en 2:a plats av 27 starter och eftersom det var Lucys tredje godkända runda i fortsättningsklass så fick hon även titeln RLD F. Så det var förståss himla kul :)
 
Nu lägger vi rallylydnaden på hyllan ett tag för Lucys del. Nu ska vi satsa på att bli startklara i lydnadsklass 2 och såklart hoppas vi även att det kan bli lite agilitytävlingar också framöver. 
 
Dixie har flera starter kvar. Vi fortsätter kämpa för de höga poängen i mästarlass som krävs för att kvala till SM. Jag VET att hon kan! Jag hoppas bara vi kan få till det på tävling också.
Nu har vi våra 5 resultat: 91, 91, 96, 82 och 85. Nu satsar vi på att förbättra våra resultat. På nästa tävling blir målet att få högre poäng än 82. det ska bli kul :)
Nästa tävling blir i Ystad den 21/9. Då är det två starter på samma dag. Jag längtar redan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0