Nytt rekord!

På dagens rallylydnadstävling i Osby tog jag två nya rekord i sämsta poäng någonsin med både Dixie och Lucy.
Grattis till oss!
 
Det var verkligen ingen bra dag poängmässigt. Hu så arg och besviken jag varit. Och för att bli av med det behöver jag skriva av mig så jag kan gå vidare.
 
Som alla borde veta vid detta laget så är min barbet Dixie inte riktigt som andra. Hon är så extrem i allt hon gör och det finns inget riktigt mellanläge på henne. Hennes motto skulle kunna vara fullt ös medvetslös!
Och detta vet jag ju såklart om och försöker ta hänsyn till. Jag tyckte jag tog hänsyn till det genom att träna henne en hel timme innan det var dags för oss att gå ut på tävlingsbanan.
Hon var extremt övertaggad på uppvärmningen och bet typ av alla mina fingrar varje gång hon skulle ta godis och var väldigt gasad. Hon lugnade sig något, men jag tyckte inte riktigt jag fick henne i rätt tävlingsläge och det fick jag inte heller.
På uppvärmningen nötte vi på konskicket eftersom det har strulat och första skylten inne på banan var just sändande till kon.
Men det gick inte så värst bra, hon sprang för långt och jag valde att kalla henne närmre och pga det fick vi 3 minus extra. Annars hade det bara blivit -1. Sen hade hon väldigt mycket fokus fram och rundade en skylt bara för vi tränat så mycket sändande. Hon tog alltså lite egna initiativ. -3 poäng igen och här tappade jag koncentrationen lite och var inte riktigt tydlig mot henne när hon skulle sitta kvar, så hon tjuvade och jag fick sätta om henne, -3 poäng till. Sen fck vi några andra småfel också och så blev det en miss på bärande av föremål där jag inte fick tag i föremålet när hon släppte så föremålet hamnade på marken och pang så hade vi -5 poäng till.
 
Jag och Dixie tog alltså vårt livs sämsta resultat med 82 poäng! Blääääää!
 
Fast jag bara ville åka hem efter min och Dixies tävling så hade jag ju Lucys tävling kvar att vänta på.
Och jag får väl ändå säga att Lucy var dagens stjärna av oss tre. Hon gick faktiskt jättefint, lite övertänd även hon, men inte så det blev jobbigt.
(När man kört en bana med Dixie så är man helt slut) 
Lucy gjorde jättebra ifrån sig trots åska och skotträning  i fjärran. När vi kommer till sista momentet som var 8:ans frestelse så blev Lucy lite nyfiken på den ena leksaken, inte så att hon gick till den men det fanns intresse i hennes blick. Jag la då mitt fokus på att hon inte skulle snegla mot frestelsen och helt plötsligt hade jag tappat fokus från själva momentet. Jag fick hjärnsläpp och kom inte ihåg om jag skulle gå till höger eller till vänster om konen som stod framför oss och man har ju ingen tid att tänka så jag valde vänster om konen........Och det var såklart FEL!!!!!
Det betydde att vi inte utfört momentet på rätt sätt och det kostade -10 poäng.
Det var ju förbaskat retligt att jag av två möjliga vägar chansade på fel. 
På protokollet sedan såg jag även att vi fått -5 poäng för skall. Lucy skällde lite på banan, men inte överdrivet, så det tyckte jag var lite hårt. 2 små missar inne på banan kostade -2 poäng blev det och vi slutade på 83 poäng.
 
Så även jag och Lucy lyckades ta vårt livs sämsta poäng!
 
Båda blev ju godkända i alla fall och nu saknar Lucy bara ett resultat till sin titel i fortsättningsklass. Nästa helg är det dags igen och då hoppas jag verkligen att det går bättre.
 
Tills nästa gång ska jag trötta ut Dixie fysikst rejält innan tävlingen!
 
Nu stryker jag ett streck över denna dag. Det får bli lördagsmys i soffan istället
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0