Summering av 2014

Snart är året slut och då brukar jag tycka om att summera händelser som varit betydelsefulla för mig och som jag vill minnas när jag tänker tillbaka på år 2014.
 
Jag har kikat tillbaka lite på de mål som jag satte upp för 2014, mycket är fullföljt, men lite tar vi med oss in på det nya spännande år 2015.
 
Summering 2014:
 
Dixie: 
-Har startat på ca 10 starter i rallylydnad mästarklass och fått poängen 96, 97, 97, 98, 100.
-Har lyckats placera oss på en 12:e plats på SM-kval listan till rallylydnads SM 2015 (kvaltiden är slut i maj -15)
-Har återupptagit träningen inför lydnadklass 1
 
Med Dixie uppnådde jag nästa alla mål, förrutom att det inte blev någon utställning under hela året
 
 
Lucy:
-Fått 9 underbara valpar våren 2014
-Har startat 3 gånger i rallylydnad fortsättningsklass med poängen 83, 96, 98 och tagit titeln RLD F
-Gått med i tävlingsgruppen i agility och gjort vår andra tävlingstart
 
Lucy nådde inte riktigt upp till sina mål. Hon har inte heller ställts ut under året och vi hann inte debutera i lydnadsklass 2. 
 
 
Timja:
-Ställts ut 2 gånger under året och fått sina 2 sista Cert och har fått titeln SE UCH
-Debuterat i rallylydnad nybörjarklass med 97 poäng och en 3:e plats på sin första start.
 
Timja uppnådde alla sina mål för året :)
 
 
Maja:
-Har gjort 4 härliga resor till Charmonix, Benidorn, Mallorca och New York
-Har haft många trevliga tränings- och tävlingsdagar ihop med mina underbara hundar och goa träningskompisar
-Har flyttat och bor numera i Ängelholm med min fina sambo <3
-Firat att min kennel haft 10-års jubileum
 
 
Några valpar från vår kennel har det också gått bra för under året:
Majtippans Spicy Ginger (Alma) har tagit titeln LP2 och blivit både dansk och svensk utställningschampion, samt tagit sitt första godkända resultat i nybörjarklass rally i Sverige
Majtippans Spicy Chili (Helmuth) har blivit dansk utställningschampion
Majtippans Spicy Cayenne (Juni) har tagit sitt andra Cert på utställning
Majtippans Jade of Cheba har debuterat i elitklass i lydnad och fick ett 2:a pris
Majtippans Spicy Basil (Balder) har blivit pappa åt 7 stycken valpar
 
 
För min lilla Selma så har det varit ett kämpigt år och tyvärr kommer det inte få något lyckligt slut.
Läget just nu är stabilt, men det är mycket osäkert hur länge det kommer vara det...
Vi är alla förberedda så gott det går att den hemska dagen närmar sig..
 
 
Önskar er alla en riktigt god jul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0