Makeover

Idag har både mitt hem och hundarna fått en total makeover.
Båda hundarna har blivit borstade och rejält klippta, de har även fått klorna klippta, öronen rensade, tänderna borstade/skrapade och trampdynorna insmorda. 
Så skönt när det är gjort :)
 
Efter det så gav jag mig på hemmet som fick sig en ordentlig vårstädning. Det  behövdes också.
 
Som belöning för att de var så snälla och stod ut med mig så blev det träning och långpromenad efteråt :)
Det är vår i luften och det verkar som om hundarna har vårkänslor!
 
Jag har anmält Timja till utställningen i Malmö i mars. Nu ska vi bara få till några träningstillfällen.. 
Det ska bli kul att ställa ut henne. Jag har ingen alls lust att ställa ut varken Dixie eller Lucy under året. Kanske beror det på att de har uppnått de mål jag har haft för dem? Jag var tidigare inställd på att åka till världsutställningen i augusti, men har helt tappat sugen att åka dit. Det känns inte riktigt som det är värt att åka.
Jag är mycket mer sugen på lydnads- rallylydnads- och agilitytävlingar! Där finns det fortfarande många mål att nå :)
 
Lucys ultraljud är bokat till på onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0