Löp

Nu äntligen har Lucy börjat löpa, ca en vecka senare än väntat, men jag får ändå säga att hon är ganska regelbunden :)
Nu ska jag börja planera vilka dagar som är lämpliga att åka upp till Stockholm och träffa Malte. Jag räknar med att det blir vid månadsskiftet.
 
Spännande tider väntar... :)
 
Igår var vi på träning med Emelie och Alexandra. Jag är jätte nöjd med hundarnas prestationer.
Fast vi inte har tränat så mycket, så går det ändå framåt.
 
Jag och Lucy fick kommenderingshjälp genom lydnadsklass 2 programmet och det kändes helt okej.
Fritt följ kan man pilla med detaljer i evigheter, men det fungerar okej. Läggandet fungerar, inkallningen fungerar, rutan börjar lossna, vilket är jätte kul, apporteringen har inte det vackraste gripandet, men är helt okej, hoppet som vi hade så mycket strul med i höstas, fungerar nu väldigt bra och även fjärren är pågång. 
Så det ska bli kul till sommaren när Lucy och jag ska slipa till momenten (efter valparna)
 
Emelie hade byggt en mästarklassbana till mig och Dixie och det gick jättebra, förrutom att hon spang till konen i åttans frestelse istället för den kon hon skulle springa till, men det blev ett bra kvitto på vad vi behöver träna mer på :) 
 
Jag ska införskaffa ett tikskydd till Lucy idag så vi kan träna mer i flitiga tassar hallen :)

Kommentarer
Postat av: Marie W

Behöver du mellanlanda när du ska till och från Malte så hör av dej så kan vi kanske ordna något.

2014-01-17 @ 19:10:55
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0